رئیس سازمان جهاد کشاورزی: هرمزگان در اجرای آبیاری نوین، پیشرو است

بندرعباس - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین در بیش از ۱۱۲ هزار هکتار از اراضی استان گفت: هرمزگان با ۷۵ درصد اجرا و ۲ برابر میانگین کشوری، در اجرای این طرح، استان پیشرو کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس مویدی روز سه‌شنبه در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی آب و خاک جهاد کشاورزی کشور که در بندرعباس برگزار شد، مجموع سطح زیر کشت فعلی محصولات آبی هرمزگان را بیش از ۱۶۱ هزار هکتار اعلام و اضافه کرد: بیش از سه هزار و ۸۱۸ هزار تُن محصول در این اراضی تولید می‌شود.

وی به پروژه های پیشران حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اشاره کرد و گفت: ایجاد شبکه زیر سد میناب، خط انتقال آب روستای تیدر و بخون در شهرستان حاجی آباد، اجرای شبکه فرعی و آبیاری تحت فشار منطقه یکدار شهرستان جاسک، احدات سد زاکین و خط انتقال آب روستاب سغ شهرستان بندرعباس از مهمترین پروژه های در دست اقدام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در حوزه آب و خاک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: از مجموع میزان آب زیر زمینی در این استان ۸۱ درصد در حوزه مصرف کشاورزی، ۱۷ درصد در بخش خانگی و ۲ درصد در حوزه صنعت استان استفاده می شود.

هرمزگان از جنوبی ترین استان‌های ایران با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۴۷۱ کیلومتر مربع در ساحل خلیج فارس و دریای عمان واقع شده و متشکل از ۱۳ شهرستان، ۱۴ جزیره، ۴۵ شهر، ۳۹ بخش ، ۸۵ دهستان و ۲ هزار و ۱۷۹ آبادی دارای سکنه است.

اخبار مرتبط