دادگستری خراسان‌شمالی نسبت به ساخت‌وسازهای غیرمجاز هشدار داد

بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری کل خراسان شمالی نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی "باغ نجاتی" و "کلاته یاور" بجنورد هشدار داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: تمرکز ما در ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی "باغ نجاتی" و "کلاته یاور" عمدتا حول محور پیشگیری از وقوع جرم است.

وی تصریح کرد: با توجه به تکالیف قانونی که دستگاه های متولی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز بر عهده دارند باید در اسرع وقت از تداوم عملیات و اقدامات مجرمانه افراد پیشگیری کنند.

رییس کل دادگستری کل خراسان شمالی ادامه داد: جهاد کشاورزی در این حوزه با قاطعیت ورود کند و اجازه هر گونه فرصت طلبی و سوء استفاده را از افراد منفعت طلب سلب کند.

وی در ادامه گفت: هدفگذاری این شورا حدنگاری و اجرای طرح کاداستر در ۴۰ درصد اراضی کشاورزی استان تا پایان سال جاری است.

وی با اشاره به تثبیت مالکیت و حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی استان افزود: حدنگاری ۱۰۰ درصدی عرصه های ملی و منابع طبیعی، سند مالکیت رسمی ۹۹ درصد این اراضی صادر شده و فقط یک درصد باقی مانده است.

براتی زاده در خصوص برخی مشکلات و موانع موجود برای سنددارشدن یک درصد باقی مانده این اراضی گفت: بعضی از این اراضی حسب مورد دارای مالکیت مشاع و یا موضوع اختلاف اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که امیدواریم با رفع تداخلات بطور کامل محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha