۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84701321
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۷۴ هزار پرونده پارسال در شورای حل اختلاف خراسان شمالی بررسی شد

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۷۴ هزار و ۶۶۴ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که ۲۸ هزار و ۲۲۶ پرونده منجر به سازش شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن براتی زاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته ۵۷ هزار و ۲۱۷ فقره پرونده دارای قابلیت مصالحه بود که با تلاش های انجام شده ۲۸هزار و ۲۲۶ فقره معادل حدود نیمی از آن به سازش منجر شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: سال گذشته شوراهای حل اختلاف شهرستان جاجرم و بخش شوقان با مصالحه بیش از ۶۰ درصدی در پرونده های دارای قابلیت سازش بهترین عملکرد را در این خصوص داشتند.

وی تصریح کرد: پارسال شوراهای حل اختلاف  جاجرم با ۶۲ درصد و بخش شوقان با ۶۰ درصد مصالحه عملکرد عالی داشتند و همچنین شوراهای حل اختلاف شیروان، بام و صفی آباد، سرحد و قوشخانه و بجنورد با بیش از ۵۰ درصد صلح و سازش رتبه های بعدی را بدست آوردند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اینکه پارسال شعب روستایی شوراهای حل اختلاف استان در مقایسه با شعب شهری عملکرد بهتری داشتند اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۸۰ درصد پرونده های دارای قابلیت مصالحه در شعب روستایی منجر به سازش شد.

در خراسان شمالی ۵۵۵ عضو فعال در شوراهای حل اختلاف در قالب  ۷۳ شعبه شهری و ۸۲ روستایی مشغول به کار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha