گام‌های پایانی ساخت بیمارستان‌های کوچک مقیاس در مازندران

ساری - ایرنا - اجرای طرح بیمارستان‌های کوچک مقیاس برای ارتقا و توسعه فضای فیزیکی و ارائه مطلوب‌تر خدمات درمانی با اعتبار یک هزار میلیارد ریالی در سه بیمارستان ملکی تامین اجتماعی مازندران در حال اجرا و به مراحل پایانی نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در طرح بیمارستان کوچک مقیاس تمامی بخش های اداری، مالی و درمانگاهی باید از محوطه اصلی بیمارستان خارج شوند و فضای بیمارستان ها به صورت اختصاصی به بخش های درمانی اختصاص یابد.

در همین راستا طرح بیمارستان کوچک مقیاس در سازمان تامین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و این موضوع در مازندران به صورت ویژه تر دیده شده به طوریکه براساس آمار ارائه شده از سوی مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران اجرای ۲۵ درصد تمامی طرح های بیمارستان کوچک مقیاس کشور به این استان اختصاص یافته و در حال اجرا است.

اجرای این طرح در سه بیمارستان بوعلی نکا، حکمت ساری و شفا بابلسر از سال ۱۳۹۹ آغاز و با اقدامات انجام شده در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.

سازمان تامین اجتماعی در مازندران زیر ساخت های حوزه درمان مستقیم آن شامل پنج بیمارستان ملکی ولیعصر (عج) قائم شهر، حکمت ساری، شفا بابلسر، بوعلی نکا و رازی چالوس است.

همچنین این سازمان ۱۴ درمانگاه تخصصی در شهرستان های مختلف و سه هزار موسسه طرف قرارداد دارد که بخش قابل توجهی از خدمات درمانی و پزشکی بیمه شدگان از طریق این مراکز و موسسات ارائه می شود.

از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران یک میلیون و ۹۷۹ هزار و ۲۲۳ نفر شامل بیمه شده اصلی و تبعی و مستمری بگیران اصلی و تبعی تامین اجتماعی هستند که معادل ۶۲ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

گام‌های پایانی ساخت بیمارستان‌های کوچک مقیاس در مازندران
دکتر کاظمی نیا، مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران

توسعه و بازسازی بیش از ۱۳ هزار متر مربع فضا با اجرای طرح بیمارستان کوچک مقیاس

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح عمرانی بیمارستان کوچک مقیاس به عنوان یکی از برنامه ها و راهبردهای سازمان تامین اجتماعی در این استان از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.

سید رضا کاظمی نیا افزود: حکمت ساری، بوعلی نکا و شفا بابلسر به عنوان بیمارستان های مورد هدف اجرای این طرح انتخاب و اقدامات برای اجرای کار در آن سال پیگیری و آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به استاندارد مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان وزارتخانه متولی امور درمانی، تعداد تخت بیمارستانی ۶۴ تخت است به همین دلیل طرح کوچک مقیاس در این سه بیمارستان که هر کدام کمتر از ۵۰ تخت دارند به اجرا در آمد.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: برای اجرای این طرح ها بودجه اولیه بیش از یک هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد که تخصیص یافته است.

وی ادامه داد : در مجموع هفت هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای توسعه ای و پنج هزار و ۹۰۰ متر مربع فضای بازسازی در این بیمارستان ها اجرا شده که با بهره برداری از آنها عملا فضای فیزیکی این مراکز درمانی استان افزایش می یابد.

به گفته کاظمی نیا از مجموع طرح های بیمارستان کوچک مقیاس در تامین اجتماعی کشور ۲۵ درصد این طرح ها در مازندران در حال اجرا است که با روند اجرا در نیمه نخست سال آینده این طرح ها به بهره برداری خواهد رسید تا بیمه شدگان از خدمات آن برخوردار شوند.

وی گفت: هم اکنون پنج بیمارستان ملکی تامین اجتماعی مازندران حکمت ساری، بوعلی نکا، شفا بابلسر، رازی چالوس، ولیعصر قائمشهر با ۴۳۶ تخت بستری خدماتدهی به بیماران را انجام می دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به بالا بودن میزان مراجعات و خدماتدهی به افراد در مراکز درمانی و بیمارستان این نهاد در استان افزود: در ۹ ماهه امسال بیش از سه میلیون به مراکز درمان مستقیم مراجعه کردند و بیش از ۱۰ میلیون نفر از طریق مجموعه های طرف قرارداد شامل عقد قرارداد پزشکان و مراکز درمانی و پزشکی از قبیل آزمایشگاه ها، فیزیوتراپی ها و مراکز دیگر خدمات دریافت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha