شمار پروازهای هفتگی فرودگاه بین المللی قشم افزایش یافت

قشم - ایرنا - مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم از افزایش تعداد پروازهای هفتگی این فرودگاه به بیش از ۱۳۵ پرواز رفت و برگشت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ناصر رجبی اظهار کرد: با شروع فصل زمستان و برخورداری این جزیره از آب و هوای بهاری تعداد مسافرین ورودی به سرزمین آب و آفتاب هر روز افزایش می یابد و به همین جهت به منظور رفاه حال گردشگران و قشموندان، پروازهای این فرودگاه نیز افزایش قابل توجهی یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروازهای این فرودگاه در مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان و دبی برقرار است و شرکت های هواپیمایی قشم ایر، ایران ایر، معراج، سپهران، وارش، آتا، چابهار، فلای پرشیا، زاگرس، ساها، آسا جت و تابان به فرودگاه قشم پرواز دارند.

به گفته رجبی، به رغم مشکلاتی که به دلیل کمبود ناوگان هوایی در کشور وجود دارد پیگیری ها برای برقراری پروازها از سایر مراکز استان‌ ها به این جزیره در دستور کار قرار دارد و امیدوار هستیم این پیگیری‌ ها هر چه زودتر به نتیجه برسد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم یادآور شد: شرکت هواپیمایی پارس ایر نیز آمادگی خود را برای ارایه خدمات پزشک هوایی و پزشک اورژانس برای پذیرش مستقیم و انتقال بیماران بد حال و اورژانسی به تمامی مسیرهای هوایی کشور و همکاری با خانواده های آنان اعلام کرده است و قشموندان در صورت نیاز و ضرورت می‌ توانند بیماران خود را برای ادامه درمان به تهران و یا مراکز سایر استان‌ ها منتقل کنند.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha