۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85009298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای الگوی کشت با انجام مطالعات دقیق علمی محقق می‌شود

همدان- ایرنا- رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی همدان گفت: اجرای الگوی کشت در کشور با حضور دانشگاههای کشور و انجام مطالعات دقیق علمی محقق می شود.

«ابراهیم احمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرای طرحهای علمی که دانشگاهها در آن نقش نداشته باشند، نمی تواند موفقیت آمیز باشد.

وی از برگزاری اجلاس روسای دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی از ۱۸ تا ۲۰ بهمن به میزبانی دانشگاه بوعلی همدان خبر داد و ادامه داد: روسای ۶۱ دانشکده کشاورزی کشور برای بررسی مشکلات کشاورزی و راهکارهای برون رفت از آنها و راههای کسب امنیت و اقتدار غذایی در کشاورزی در این اجلاسیه گردهم می آیند.

احمدی اظهار داشت: از آنجائیکه الگوی کشت یکی از بزرگترین طرحهای کشاورزی در دهه های اخیر است، یکی از موضوعات این اجلاس بررسی چگونگی اجرای الگوی کشت در کشور و همچنین اجرای آن در همدان به عنوان پیشتاز اجرای این طرح است.

رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی همدان از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی را بازنگری در سرفصلها و محتوی آموزشی دانست که در دانشکده های کشاورزی سراسر کشور تدریس می شود.

وی تاکید کرد: کارآمدتر کردن دانش آموختگان در حل مشکلات کشاورزی و استفاده بهتر از تخصص آنها در افزایش تولید و بهینه سازی محصولات کشاورزی از دیگر اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

احمدی یادآور شد: ورود علم و تکنولوژی در بهره گیری از ضایعات کشاورزی می تواند، منجر به تولید خوراک دام با ارزش غذایی بیشتر و کیفیت مناسب برای دام ها شود.

وی تصریح کرد: در این گردهمایی نقش دانش بنیان ها در افزایش سطح کیفی و کمی محصولات کشاورزی و چگونگی اجرای طرحهای مربوطه بررسی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha