۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85009373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرایش جوانان به اعتکاف برای دشمن قابل تحمل نیست

رشت- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید برلزوم اخلاص در انجام کارها گفت: گرایش بیشتر جوانان به برنامه‌های اعتکاف قابل ستایش است اما این عمل جوانان برای دشمن قابل تحمل نیست.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی روزچهارشنبه در جلسه هماهنگی اعتکاف با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که مساله اعتکاف و اربعین را از کارهای بزرگ انقلاب اسلامی اعلام کردند، افزود: مهم‌ترین کار مبلغان دین جهاد تبیین است ، دشمنان دین به آتش زدن قرآن ، مسجد و اهانت به پیامبراکرم‌(ص) روی آورده اند و این اقدامات را برای مخدوش کردن چهره اسلام، اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و قرآن انجام می‌دهند.

وی خواستار اجرای برنامه‌های اعتکاف در مساجد شد و تصریح کرد: می بایست جلسه‌ای با حضور مبلغان اعزام‌شونده تشکیل و اهداف و وظایف‌شان یادآوری شود.

آیت الله فلاحتی رابطه چهره به چهره و صحبت کردن مبلغان با جوانان را بسیار اثرگذار دانست و یادآوری کرد: نسل جدید چیز زیادی از خدمات انقلاب اسلامی نمی‌داند درحالی‌که بسیاری از استادان دانشگاه‌ها ، ائمه جماعات و مساجد از نسل انقلاب هستند که این یک ارزش است لذا خدمات بی‌شمار انقلاب اسلامی باید توسط این افراد بیان شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: اجتماع اعتکاف سنت حسنه بزرگی است و باید از خیران در برپایی این مراسم ها کمک خواسته شود و اگر در این زمینه اطلاع‌رسانی صحیح صورت گیرد از کمک‌ آنها بهره‌خواهیم برد.

آیین معنوی اعتکاف (ایام البیض) به مدت سه روز از سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب برگزار می شود و طی آن معتکفان به عبادت، روزه داری و راز و نیاز با خداوند متعال می پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha