۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85009656
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: رفع مشکل تردد در سرگذر همدان ربطی به دلار و تحریم ندارد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با تاکید بر اینکه رفع مشکل تردد در سرگذر همدان ربطی به دلار و تحریم ندارد، گفت: کاهش قیمت دلار و گوشت اگر در توان ما نیست، اما حل مشکلات روزمره مردم با مدیریت صحیح قابل دستیابی است.

منطقه سرگذر واقع در خیابان شهدای همدان یکی از مکان مطرح و پر تردد همدان است که بسیاری از مراکز مهم تجاری از جمله میدان میوه و تره بار و فروشگاه های بزرگ ، بازار سنتی ، افق کورش، هتل و چندین پاساژ و مرکز مهم فروش لوازم خانگی و پوشاک و حتی داروخانه و بانک در این مکان قرار دارد که همین موقعیت خاص سبب شلوغی این منطقه شده و گلایه ها و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در جلسه ستاد دهه فجر استان همدان اظهار داشت: اهالی منطقه کوی فردوس سال‌هاست که با مشکلاتی روبرو هستند در حالی که با همراهی چند دستگاه متولی می‌توان این مشکلات را حل کرد.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم که از امروز تیمی تشکیل شود و این مشکلات در شهر را شناسایی کنند و با دستور و همراهی مدیران شاهد رفع آنها باشیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و چالش های موجود نیازمند همت و عزم مدیران است و به راحتی با یک مدیریت صحیح می‌توان گره‌ از مشکلات مردم باز کرد.

وی با اشاره به اینکه برطرف کردن یک مشکل جزیی که برای مردم سختی‌هایی را ایجاد می‌کند، بالاترین نشاط اجتماعی را به همراه دارد به اشاره به اینکه شهرداری نیز می‌تواند در ایام دهه فجر تخفیف ها و تشویق هایی های برای شهروندان در نظر بگیرد، گفت: به عنوان نمونه می توان در این ایام برای بازگرداندن وسایل ضبط شده توسط پلیس ساختمان تخفیفی قائل شود.

وی یادآور شد: از دیگر مجموعه‌هایی که در این ایام و دهه پر فروغ فجر می‌توانند نقش به سزایی را ایفا کنند، بانک‌ها هستند.

وی تصریح کرد: به طور مثال با وجود آنکه در بحث آیین نامه جوانی جمعیت، دریافت وام برای خانواده‌ها به عنوان قانون تصویب شده است، اما بازهم مردم با مشکلاتی در این عرصه روبرو هستند و شاهد گلایه مندی در جامعه هستیم.

وی همچنین یادآور شد: پروژه‌هایی که در این ایام افتتاح می‌شوند در کل سال فرایند ساخت آن انجام شده و تنها افتتاحیه در این روزها است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی زمان مناسب و فرصتی مغتنم هم برای رفع مشکلات مردم و هم البته برای تبیین و بیان دستاوردها و اقدام های دولت و نظام در ابعاد گوناگون است.

امام جمعه همدان با اشاره به برنامه‌های برنامه‌ریزی شده توسط دستگاه‌های مختلف در ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: لازم است تا پس از ۲۲ بهمن، در جلسه‌ای میزان و نحوه اجرای این برنامه‌ها ارزیابی شود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه در طول مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌توان از ظرفیت مواکب اربعین هم استفاده کرد، گفت: می توان از ظرفیت موکب‌ها برای خدمت رسانی به مردم و شرکت کنندگان در راهپیمایی بهره لازم را برد.

امام جمعه همدان افزود: همچنین با دعوت از هنرمندان و اجرای تئاتر خیابانی و یا گروه‌ سرود با موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی، می‌توان فضای راهپیمایی را تغییر داد.

وی با تأکید بر اهمیت توجه مسئولان به صوت مراسم، گفت: در بسیاری از مراسم‌ها مردم نسبت به صوت گلایه‌مندی‌هایی داشتند که لازم است این بار با همت استاندار همدان این مشکل نیز برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار توجه به پیوست رسانه‌ای فعالیت‌ها شد و اظهار داشت: لازم است تا فعالیت‌های مرتبط با قشر جوانان و بانوان که در ایام اخیر مورد هجمه دشمنان قرار گرفته بودند، پیوست رسانه‌ای مناسبی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha