محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند تامین قالب‌های صنعتی هستند

مشهد-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: بیشتر محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند تامین قالب‌های صنعتی هستند که دارای پیچیدگی است.

به گزارش ایرنا، مسعود میرزائی شهرابی روز چهارشنبه و در حاشیه برگزاری دومین همایش کانون قالب‌سازان با همکاری پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: توسعه فناوری در صنعت قالبسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین دلیل برای به دست آوردن این فناوری ها نیاز به ایجاد شبکه‌سازی میان متخصصان این حوزه برای به دست آوردن آخرین دستاوردها بسیار دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد قالب‌های دنیا توسط کشورهای آلمان و چین و برای استفاده در صنعت خودرو به کار گرفته می‌شود، ادامه داد: از سوی دیگر، قالب‌سازی یکی از شغل های مهم در صنایع است و با استفاده از این تخصص برای ساخت انواع قطعات در اندازه‌ها با مواد گوناگون استفاده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: قالب‌سازی در صنایع مختلفی از جمله ماشین‌سازی، برق، متالورژی و همچنین تهیه محصولات فرهنگی در تعداد و اندازه‌های متفاوت و مختلف امکان پذیر است به همین دلیل با هوشمند سازی این صنعت باید بتوانیم نیازهای اساسی خود را برطرف کنیم.

میرزائی گفت: برهمین اساس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با همکاری کانون قالبسازان، دومین همایش خود را در این موضوع با هدف ایجاد و توسعه تعاملات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با صنایع پرکاربرد قالب‌سازی برگزار کرد.

وی افزود: در این همایش به موضوعاتی همچون آشنایی با اهداف و ظرفیت‌های کانون قالب‌سازی در زمینه‌ تولید و شبکه‌سازی و ایجاد و توسعه تعاملات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و متخصصان فعال در زمینه قالب‌سازی و خدمات وابسته پرداخته شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه تخصصی با حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با همراهی اعضای رسمی کانون قالب‌سازان و همچنین نشستی با موضوع توان‌سنجی و ارزیابی مالی اعضای کانون برای خرید زمین در نظر گرفته شده است.

پارک علم و فناوری خراسان با بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان تنها پارک دارای شرایط پارک برتر در میان ۴۹ پارک علم و فناوری کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha