۷۰ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشتند

مشهد- ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گزارش ایرنا، امیررضا رجبی چهارشنبه شب در همایش تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه در حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی در مشهد افزود: در قالب برگزاری کارگروه ها و نشستهای تخصصی مختلف، مشکلات بیش از یکهزار بنگاه اقتصادی و واحد تولیدی در استان بررسی شده و بیش از ۸۰ درصد از مصوبات این نشستها به اجرا رسیده که به حفظ تولید و اشتغال کمک کرده است.

وی بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال نیز وضعیت صادرات کالا از خراسان رضوی مطلوب بوده به طوری که بیش از یک میلیارد دلار کالا از استان صادر شده و نیم میلیارد دلار کالا وارد استان گشته است، تراز تجاری خراسان رضوی نیز در این مدت مثبت و صادرات به مقاصدی مانند روسیه، سوریه و پاکستان و تاجیکستان چندین برابر شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه عمده سرمایه گذاریهای داخلی در این استان طی ۱۰ ماهه امسال به سمت کانی های غیرفلزی پیش رفته است، گفت: میزان کل سرمایه گذاری های صنعتی استان شامل پنج هزار و ۷۶۹ واحد با سرمایه گذاری ۴۴۷ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۱۲ هزار و ۲۷۲ نفر می شود.

رجبی اضافه کرد: در این مدت ۱۸۰ طرح در حوزه سرمایه گذاری خارجی برای بخش های صنعت معدن و تجارت استان به ارزش ۵۴۹ میلیارد و ۳۷۳ میلیون دلار مصوب شده که از این تعداد ۱۸۰ طرح مربوط به صنعت و ۹ طرح مربوط به خدمات صنفی بوده است.

رجبی اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال تمایل صاحبان صنایع به ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه افزایش یافته به طوری که ۱۰ ماهه امسال ۴۸۲ پروانه تحقیق و توسعه و ۲۱ جواز و پروانه پژوهشی در خراسان رضوی صادر شده است.

وی با تاکید بر تلاش استان خراسان رضوی مبنی بر تامین مالی زنجیره ای برای صاحبان صنایع و تولید گفت: در این راستا بیش از ۵۰ زنجیره شناسایی شده که با تحقق آن انحراف تسهیلات بانکی کاهش یافته و جذب آن نیز ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

۷۰ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشتند

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان می تواند ناجی کیفیت کالا باشد

عضو کمیته راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم گفت: انجمن یا سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می تواند ناجی کیفیت کالا در عرصه بازار و عرضه و تقاضا باشد و بخشی از تنش های اجتماعی و نیازهای مردم را برطرف کند.

سردار سلیمیان افزود: بعضا مردم هزینه زیادی برای داشتن یک خودرو خوب و باکیفیت انجام می دهند، اما در زمانی که باید تجهیزات خودرو مانند "ایربگ" فعال شود، این اتفاق نیفتاده و بلای جان مردم می شود.

وی اظهار داشت: انجمن یا سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای دستگیری از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان راه اندازی شده است و هدفش "مچ گیری" نیست، در واقع این سازمان می تواند ناجی شریفی در بیت المال و حق الناس باشد.

عضو کمیته راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مانند دیده بانی است که می تواند راهنمایی برای تولیدکننده باشد تا در راستای حق الناس و گشودن گره های کار، اصلاح کننده مسیر تولید باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha