۱۹۰ میلیارد ریال برای بهسازی راههای دسترسی جنوب خراسان رضوی اختصاص یافت

گناباد- ایرنا- نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۹۰ میلیارد ریال برای بهسازی راههای دسترسی مناطق شهری و روستایی شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

محمد صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت جاده ها و راههای دسترسی شهرستانهای گناباد و بجستان و نیاز به بهسازی آنها و با پیگیریهای انجام شده از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این مبلغ اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از این میزان ۱۶۰ میلیارد ریال برای بهسازی جاده های شهرستان گناباد و ۳۰ میلیارد ریال برای مرمت و ساخت راههای دسترسی شهرستان بجستان در نظر گرفته شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین میزان این مبلغ به مقدار ۱۰۰ میلیارد ریال برای تعریض جاده شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد به شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی و ۳۰ میلیارد ریال برای زیرگذر جاده آسیایی در گناباد که تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اختصاص یافته است.

صفایی افزود: ۳۰ میلیارد ریال از این اعتبار نیز برای بهسازی و اجرای روکش آسفالت جاده های روستاهای زیرجان به کبوتر کوه و کلاته میان شهرستان گناباد و ۳۰ میلیارد ریال دیگر آن هم برای لکه گیری و اجرای روکش آسفالت مناطق روستایی سریده، نوق و جزین شهرستان بجستان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد:کم عرض بودن جاده ها در کنار مسایلی مانند خواب آلودگی رانندگان و واژگونی خودرو از عوامل بسیار مهم وقوع سوانح رانندگی در شهرستانهای گناباد و بجستان هستند.

شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی با وجود این که نقطه ورودی این استان از هفت استان کشور هستند و تردد مسافران در این مسیرها افزایشی است اما همچنان نیازمند تعریض و مناسب سازی و تعریض جاده ها هستند.

شهرستتانهای گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha