بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی نساجی اردبیل در اولویت قرار گرفت

اردبیل - ایرنا - معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با هماهنگی سازمان گسترش و نوسازی ایران، واحدهای تولیدی نساجی و پوشاک این استان بازسازی و نوسازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهزاد مهدوی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با مشاورین کلینیک کسب و کار استان اردبیل اظهار کرد: در این طرح، کلینیک کسب و کار شهرک‌های صنعتی استان نسبت به احصا و شناسایی واحدهای راکد و نیمه فعال اقدام کرده و سپس با همکاری سازمان گسترش و نوسازی ایران، واحدهای راکد و نیمه‌فعال استان مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

وی اجرای این طرح را در توسعه زنجیره تولید محصولات نساجی و پوشاک، بسیار کارگشا دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی مدیران واحدهای تولیدی در صنایع نساجی و پوشاک است تا ضمن افزایش تولید و بهره‌وری، شاهد قطع واردات بی‌رویه و افزایش صادرات صنایع پوشاک به کشورهای دیگر باشیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به اقدامات کلینیک کسب و کار استان در ۱۰ ماه سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مشاورین کلینیک کسب و کار این شرکت که از کارشناسان خبره و کاربلد حوزه صنعت هستند، اقدام به بازدید از سه شهرک و ناحیه صنعتی استان کرده‌اند که این بازدیدها منجر به احصا و عارضه‌یابی مشکلات ۴۸ واحد تولیدی شد.

وی ادامه داد: تمام هزینه‌های این کلینیک در قالب یارانه حمایتی به واحدهای تولیدی، از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود تا واحدهای راکد و غیرفعال به چرخه تولید بازگردند.

مهدوی با بیان اینکه ارائه بسته‌های حمایتی به واحدهای صنعتی با هدف تولید و بهره‌وری در دستور کار است، بیان کرد: اگر بتوانیم در توانمندسازی صادرات فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی را فراهم کنیم، بسیار کارگشا و نقش‌آفرین خواهد بود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: شهرک‌های صنعتی استان نیازمند حمایت همه‌جانبه است تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی به شکل مناسب و قابل قبول فراهم شود و فضای مشترک کاری با هدف نوآوری در واحدهای تولیدی ورود داشته باشد.

وی افزود: توجه به صادرات ‌جهت توسعه واحدهای صنعتی جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اساسی استان است، به طوری که با اجرای برنامه‌های حمایتی می‌توان شاهد توانمندسازی صادرات استان و توسعه اشتغال شد.

مهدوی ادامه داد: اگر از ظرفیت‌های موجود برای رفع بیکاری، توسعه اشتغال و گسترش حوزه اقتصادی به‌خوبی استفاده شود، در سال‌های آینده شاهد وضعیت مناسب اقتصادی استان خواهیم بود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha