معاون رییس جمهور به دیدار ۲ خانواده شهید در همدان رفت

همدان-ایرنا- معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه دردومین روز سفر خود به همدان با حضور در منزل شهید ۲ شهید دوران دفاع مقدس با خانواده این شهیدان والامقام دیدار و سلام و دعای رئیس جمهور را به آنها ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی» روز پنجشنبه در دیدار با مادر شهیدان "رضا و مهدی رمضانی پور" که ۲ فرزند خود را در راه آرمان های انقلاب تقدیم کرده است اظهار داشت: خداوند عظمتی به این مادر عنایت کرده که ظرفیت وجودی این صبر را داشته باشد.

رئیس بنیاد شهید کشور در این دیدار قدردانی از فداکاری ها و ایثارگری های شهدا و سرکشی به خانواده‌ های شهدا و ایثارگران را وظیفه خود دانست و افزود: باید ضمن تجلیل از مقام والای آنها به مشکلات این خانواده ها رسیدگی کنیم.

معاون رئیس جمهور همچنین در دیدار با مادر شهید مفقودالاثر "محمدرضا پیری" با اشاره به اینکه ما امروز برای اینکه در مسیر فرزند شهید شما باشیم به دعای خیر شما نیازمندیم اظهار داشت: اینکه امروز در خدمت شما مادر گرانقدر هستیم، برای این است که اعلام کنیم در راه شهدا و ایثارگران گام بر میداریم.

قاضی ‌زاده هاشمی، بنیاد شهید را یک نهاد انقلابی و مقدس دانست و افزود: ما برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ کرامت خانواده شهدا و امور ایثارگران خدمت می‌کنیم.

معاون رییس جمهور به دیدار ۲ خانواده شهید در همدان رفت

وی تصریح کرد: برای خدمت به خانواده شهدا نباید تنها محدود به بنیاد شهید و امور ایثارگران بود بلکه باید از همه ظرفیت‌های محلی و قانونی برای خدمت رسانی به جامعه هدف بهره برد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: فرزندان شما از سر تقوا مسیر منتهی به شهادت را انتخاب کردند و در پیشگاه خداوند شاد و خوشحال هستند و اعمال آن‌ها برای شما که چنین فرزندانی را تربیت کردید، صدقه جاری است.

معاون رئیس جمهور با اهدای لوح تقدیر و هدیه از مقام والای این شهیدان قدردانی کرد.

شهید "رضا رمضانی پور" متولد بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۴۱ همدان فرزند حسینعلی و فاطمه بود که تا پایان سطح یک در حوزه علمیه درس خواند، روحانی بود سپس از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هشتم بهمن ماه ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید، پیکرش مدت ها در منطقه برجای ماند و اول فروردین ۱۳۷۵ پس از تفحص در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده شد. برادرش مهدی بیستم اردیبهشت ۱۳۴۳ به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و بیست و دوم مرداد ۱۳۶۶ در بوالفتح عراق به شهادت رسید.

"محمدرضا پیری" اول فروردین ۱۳۴۳ در همدان به دنیا آمد. پدرش میرزاعلی در سال ۱۳۵۰ فوت کرد و مادرش سکینه نام دارد. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. قالی باف بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و پانزدهم مرداد ۱۳۶۱ در قصر شیرین به شهادت رسید تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است.

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر چهارشنبه پس از ورود به همدان با حضور در گلزار شهدای این شهر به شهدای والای مقام ادای احترام کرد.

شرکت در یادواره شهدای مریانج در مسجد جامع شهر مریانج، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و مصاحبه تلویزیونی سیمای همدان از دیگر برنامه های اولین روز سفر ۲ روزه قاضی ‌زاده هاشمی به همدان است.

استان همدان هشت هزار شهید ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha