مادر شهیدان کرمی: فرزندان شهیدم آمدن میهمان را خبر می‌دهند

مراغه- ایرنا- مادر شهیدان کرمی که روز گذشته با شنیدن خبر حضور فرمانده سپاه عاشورا و همراهانش در منزلشان، پشت تلفن به گریه افتاده بود، می‌گوید: فرزندان شهیدم آمدن میهمان را معمولا به من خبر می‌دهند و وقتی این بار هم خبر «رسول» درست از آب درآمد، بی‌اختیار گریه کردم.

«ربابه شریف نجدبلاغی» همسر شهید بهمن کرمی و مادر شهیدان سیروس، سهراب و اصغر امروز پنج‌شنبه در حاشیه دیدار سردار «اصغر عباسقلی‌زاده» و همراهانش با این خانواده شهید به واسطه توصیف‌هایی که از فرزندانش شهیدش دارد، زنده بودن آنان را یادآوری می‌کند.

وی یکی پس از دیگری خاطره‌هایی بر زبان جاری کرده و در حالی که اشک را بر چشمان حاضران جمع می‌کند، ادامه می‌دهد: حتی اگر هم خبر آمدن میهمان را برایم نیاورند، بی‌اختیار برای نظافت منزل دست به کار می‌شوم.

این مادر شهید با اشاره به اینکه دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز معمولا چند روز قبل از سفر به او الهام می‌شود، می‌گوید: قبل از هفته بسیج حضور امام خمینی (ره) را در خانه خودمان احساس کردم که به رهبر معظم انقلاب دعا می‌کرد.

به گزارش ایرنا شباهت‌های معناداری به «ربابه» دارد و اگرچه علاوه بر همسر جانبازش، سه فرزند شهیدش از جمله اصغر را هم به پای معرفتش قربانی کرده، باز هم از راه و رسم ایثار و شهادت می‌گوید تا جایی که چشم و دل سنگی می‌خواهد که زیر فشار خاطره‌هایش نبارد.

معتقد است که «توفیق تقدیم کردن شهید به اسلام و انقلاب نصیب هرکسی نمی‌شود و شهادت‌ همسر و سه پسرش و جانباز شدن یکی دیگر از ۶ فرزندش، آزمون الهی است که به واسطه معرفت دینی باید بتواند از آن سربلند بیرون بیاید».

یک جمله طلایی مادر شهیدان کرمی هنوز هم در برخی از محافل مراغه بیان می‌شود که نقش زنان در پشتیبانی از جنگ تحمیلی را به خوبی نشان می‌دهد؛ وی طی همان دوران جنگ تحمیلی و در پشت تریبون در میدان مصلی گفته بود که «اگر آقایان خسته هستند و مراجع اجازه می‌دهند، زنان آماده‌اند تا به جبهه بروند و رودررو بجنگند».‌

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha