اهانت به قرآن نشانه اوج درماندگی دشمنان اسلام است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: اوج استیصال دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است که در کشور اروپایی طبق برنامه حساب‌شده به قرآن کریم اهانت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) برگزار شد، گفت: همه انبیا تصدیق‌کننده انبیای گذشته هستند و طبق آیات الهی هر پیامبری باید به پیامبر قبل و بعد از خود ایمان داشته و زمینه‌های اقبال مردم به آن پیامبر را فراهم کند.

وی با بیان اینکه آنچه در آسمان و زمین است تسلیم خدا بوده و انتخاب مسیر حق برای انسان اختیاری است افزود: اسلام دین کاملی است و تنها دین پذیرفته شده نزد خداوند بوده اما عده‌ای از اهل کتاب علیرغم اینکه می‌دانستند آگاهانه در مقابل انبیا و آیات خدا قرار گرفتند.

خطیب جمعه بیرجند عنوان کرد: طبق آنچه در قرآن آمده همه انبیا تسلیم خدا بودند و کسانی که غیر دین خدا را برگزینند هرگز از او پذیرفته نیست.

وی گفت: جامعه اروپا خود را پیروان حضرت مسیح (ع) می‌داند بر این اساس باید همه انبیای الهی یاری شوند نه اینکه در مقابل قرآن و اسلام بایستند.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: در صدر اسلام هم توهین‌هایی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) می‌شد و امروز هم به اشکال دیگر اهانت‌هایی به پیامبر اسلام و علمای دین می‌شود که نشان از حقانیت مراجع و علمای اسلام دارد.

وی که امروز با لباس پاسداری خطبه‌های نماز جمعه را ایراد کرد، گفت: اهانت به پیامبر اسلام (ص)، قرآن و سپاه پاسداران نشانگر حقانیت انقلاب اسلامی است که رسالت خود را به‌خوبی انجام داده و حقانیت انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: ضمن محکومیت این گونه رفتارها اما از آنجایی که در آیه ۸۲ سوره مائده آمده خداوند نزدیک‌ترین به مؤمنان را پیروان مسیح می‌داند، افرادی که دنبال حقیقت هستند و روحیه استکباری ندارند باید حقیقت اسلام و قرآن را مطالعه کنند تعصب‌ها را کنار بگذارند و خود را از فساد و آلودگی نجات دهند تا دل‌هایشان آماده حق شود.

وی افزود: آینده از آن دین اسلام است و هرچند مشرکان این را نمی‌خواهند اما سراسر عالم را حکومت الهی اسلام پر می‌کند.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: پیامبر اسلام (ص) همواره توصیه دارد که هرگز نباید از گفتن حق هراس داشت و وقتی حق را می‌دانیم هر یک از ما به تناسب جایگاه خود تکلیف دارد که باید آن را بیان کند زیرا بالاترین جهاد کلمه حقی است که در مقابل حاکمان جور و ستم گفته شود.

وی افزود: امام خمینی (ره) هم در مقابل شاه و حاکمان جور ایستاد، حق را بیان کرد و از همراهی نکردن نترسید، حتی روزهایی که تنها یا جمع قلیلی با او همراه بود در مقابل شاه ایستاد بدون اینکه وحشت داشته باشد لذا در راه دین شجاعت تمام به خرج داد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: این تکلیف الهی همواره مورد تاکید امام بود اما با توجه به آیات و روایات مردم مشرق زمین لیاقت حکومت امام عصر (عج) هستند.

وی افزود: امام راحل این زمینه را در ایران می‌دید و با تکیه به خدا و نگاه بلند زمینه‌ حکومت جهانی امام زمان را فراهم کرد با باور اینکه ایران ظرفیت و لیاقت دارد تا به عنوان ظرف انقلاب اسلامی و ام‌القرای جهان اسلام قرار گیرد.

حجت‌الاسلام نوفرستی عنوان کرد: از همین رو ۴۴ سال همراهی مردم با امامین انقلاب و ایستادن پای دین و اقرار به میثاق الهی جای شکر دارد به همین دلیل دشمنان از ایران اسلامی وحشت دارند که به یک حکومت فاسد پایان داد.

وی با اشاره به روند دیکتاتوری پادشاهان ایران از قاجار تا پهلوی گفت: دیکتاتوری و وابستگی این افراد آثار و تبعات زیادی برای کشور داشت، رضا شاه مخالفان و منتقدان را تحمل نمی‌کرد و با استبداد تمام دنبال اداره کشور بود لذا شکوفایی استعداد مردم به فراموشی سپرده شد و سهمی در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نداشتند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مفاسدی که شاهان پهلوی در دوران حکومت خود انجام دادند گفت: حتی وابستگان نظامی به آمریکا هم به این موضوع اذعان داشتند که برخوردهای خشنی با افراد جامعه می‌شد.

وی افزود: غارت بیت‌المال از دیگر عملکردهای رژیم پهلوی بود که حتی اسناد آن در سفارت آمریکا وجود دارد و شهرت رضاخان به غصب اراضی در غرب شناخته شده بود به طوری که فرانسوی‌ها او را جانور زمین‌خوار می‌نامیدند.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: در چنین وضعیتی جشن‌هایی در برخی شهرهای ایران برگزار می‌کردند و افتتاح قمارخانه یا پرواز رایگان برای قماربازان برای اهانت به دین خدا دیگر کارنامه رژیم پهلوی است که انقلاب اسلامی به آن پایان داد و زمینه احیای دین خدا را نه تنها در منطقه بلکه در جهان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه آثار نفوذ دین اسلام در آلمان و دیگر کشورها وجود دارد و دشمنان از آن هراس دارند تصریح کرد: هر ۱۰ سال دشمنان برای از بین بردن انقلاب و نظام اسلامی برنامه‌ریزی می‌کردند و این سال‌ها نزدیک‌تر شده که نشانه شکست دشمنان است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در ماه‌های اخیر اغتشاشات را در کشور زمینه‌سازی کردند و پیام آنها ترویج بی‌عفتی و بی‌غیرتی در جامعه بود تا به جامعه روحانیت اهانت کنند اما به‌واسطه مردم شکست خوردند.

وی با اشاره به اهانت اروپایی‌ها به مقدسات دینی ادامه داد: پارلمان اروپا هم سپاه پاسداران را تروریست اعلام می‌کند در صورتی که سپاه به‌واسطه اقتدار، انجام رسالت‌هایش و توانمندی‌های نظامی و ایمانی، افتخاراتی دارد که باعث وحشت دشمن شده است.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: نیروهای مسلح ما ایمان و پیوند عمیقی با اسلام و انقلاب و ولایت دارند لذا دارای قدرت و اقتدار هستند که دشمنان از آن ترس دارند.

وی اضافه کرد: این فرمان خداست که امام خمینی (ره) اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برای حراست از انقلاب، مجموعه سپاه و بسیج را ایجاد کرد و همان زمان مشخص بود اسلام تنها متعلق به ایران نبوده لذا سپاه مامور به پاسداری از اسلام شد.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به به اقدامات نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی گفت‌: اغتشاشات اخیر یا فتته‌های گذشته هم با همین توان به‌خوبی مهار شد و سپاه در سطح منطقه هم افتخارات متعددی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حاصل نگاه بلند امام راحل است پس حزب الله به کمک سپاه پیروز شد و در دیگر جنگ‌های فلسطین، یمن، نیجریه و کشورهای مختلف افتخاراتی از آن سپاه و نیروهای مسلح است.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و انجام رسالت سپاه زمینه وحدت بین مسلمان فراهم شده به‌خصوص در جبهه مقاومت این اتحاد مشهود است که نمود اقتدار نیروهای انقلابی بوده و دشمن از آن هراس دارند.

وی بیان کرد: از همین رو سردار سلیمانی خود را سرباز در راه جهاد اسلام می‌دانست لذا اکنون که در جنگ ترکیبی قرار داریم باید برای شکست توطئه‌های دشمن تلاش کنیم و از مراجع و بزرگان انتظار حمایت از ولایت را داریم تا نظام به صاحب اصلی آن سپرده شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن ماه‌های رجب، شعبان و رمضان افزود: طبق آیات قرآن، تزکیه قبل از تعلیم مورد تاکید است و علوم الهی در ظرفی که لیاقت داشته باشد، ریخته می‌شود پس از فرصت ماه‌های معنوی باید بهترین بهره‌ها را برد.

نمازگزاران امروز در مصلی المهدی (عج) بیرجند همزمان با سراسر کشور و استان، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را با مشت‌های گره کرده و سردادن شعارهای انقلابی، محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha