۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85011449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیب صعودی سرمایه‌گذاری در قزوین زیر چتر حمایت دولت سیزدهم

قزوین - ایرنا - آمارهای امیدبخش از حفظ، جذب و رونق سرمایه گذاری و تقویت زیرساخت های این حوزه در نقاط مختلف کشور از جمله استان قزوین زیر چتر حمایت و برنامه ریزی های دولت سیزدهم، نوید روزهای بهتر را برای تولید و اقتصاد میهن اسلامی می دهد.

به گزارش ایرنا، جذب سرمایه گذار و رونق بخشی به این حوزه را باید به عنوان مهمترین راه تحقق اهداف دولت ها در زمینه رشد اقتصادی، تقویت تولید داخلی و اشتغالزایی برای جوانان نام برد.

دشمنان نظام با واقف بودن به اهمیت این مقوله و نقش آن در رشد اقتصادی میهن اسلامی، تحریم های خود را به این سمت نشانه گرفته اند تا مانع از رونق سرمایه گذاری داخلی و خارجی شوند با این وجود اما آمارها گویای آن است که گام های بلندی طی یک سال و نیم گذشته در زمینه سرمایه گذاری در نقاط مختلف کشور برداشته شده و بدخواهان ملت ایران موفق به توقف قطار رشد و پیشرفت این کشور نشده اند.

در دولت سیزدهم با وجود مشکلات به جای مانده از دوره قبل و تشدید تحریم های ظالمانه دشمنان که با هدف پیشگیری از رونق سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در میهن اسلامی شاهد آن بوده ایم، گشایش ها و توفیقات مثال زدنی در زمینه رشد و تقویت سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور از جمله قزوین به دست آمده که بیان آنها از مصادیق جهاد تبیین به شمار می رود و به جامعه نیز امید می بخشد.

قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت، واقع شدن در شاهراه ارتباطی کشور، وجود زیرساخت های مناسب و پیشینه غنی آن در حوزه صنعت و کشاورزی از استان های جذاب در زمینه سرمایه گذاری به شمار می رود، با برنامه ریزی های دولت سیزدهم در حوزه های اقتصادی، سرمایه گذاری قزوین هم در بخش جذب، حفظ و هم ایجاد بسترهای رونق سرمایه گذاری با رشد و جهش قابل توجهی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

خدمات ماندگار دولت سیزدهم برای توسعه اقتصادی قزوین+فیلم

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز قزوین در آستانه دهه مبارک فجر که فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمات ارایه شده به مردم است، در گفت و گو با چند تن از مسوولان حوزه اقتصاد استان به دستاوردهای حوزه سرمایه گذاری در این منطقه از کشور که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به دست آمده، نگاهی انداخته است.

شیب صعودی سرمایه‌گذاری در قزوین زیر چتر حمایت دولت سیزدهم

جذب ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی

سرمایه گذاری خارجی همواره از اهمیت بالایی در تندکردن ضرباهنگ توسعه در کشورها و مناطق برخوردار بوده است، قزوین در جذب سرمایه گذاری های خارجی از استان های پیشگام کشور بوده است.

به واسطه ریل گذاری مناسب دولت سیزدهم و با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان، گام های بلندی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در استان قزوین برداشته شده است.

امیر خلیلی خواه، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن از سال گذشته تاکنون ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب و به ثمر نشسته است.

این مسوول با بیان اینکه قزوین از ظرفیت های بالایی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی، به ویژه در حوزه اورآسیا برخوردار است، تصریح کرد: سرمایه گذاری های انجام شده مربوط به کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و خاورمیانه بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین خاطرنشان کرد: هم اکنون هفت طرح تولیدی با سرمایه گذاری خارجی در قزوین در دست اجرا قرار دارد که با تکمیل و بهره برداری از آنها حجم سرمایه گذاری های جذب شده از سوی خارجی ها در استان افزایش خواهد یافت.

این مسوول با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری در استان شناسایی و در قالب های مختلف آماده ارایه به سرمایه گذاران شده است، افزود: ۵۰ فرصت سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات، انرژی و گردشگری در این منطقه از کشور با جزییات آنها شناسایی و به سرمایه گذاران متقاضی معرفی شده است.

شیب صعودی سرمایه‌گذاری در قزوین زیر چتر حمایت دولت سیزدهم

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی برای تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی قزوین

جذب سرمایه گذار در بخش صنعت بدون شک نیازمند زیرساخت هایی است که فقدان آنها امکان توسعه سرمایه گذاری را از میان می برد، این زیرساخت ها شامل آماده سازی زمین برای سرمایه گذاران و تامین امکانات و خدمات زیربنایی و اولیه مانند آب، برق، گاز و مخابرات، مسیر ارتباطی است که نبود آنها هزینه گزافی برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: از شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تقویت زیرساخت در شهرک ها و نواحی صنعتی استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اجازه نمی دهیم تحریم های دشمنان ما را از مسیر رشد و توسعه منحرف کند، تصریح کرد: در این مدت شاهد بهره برداری و یا اجرای ۵۰ طرح عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین بوده ایم.

این مسوول یادآور شد: بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لیا، احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمدشت، بهره برداری از پست برق ۶۳ کیلو ولت شهرک صنعتی خرمدشت، بهره برداری از شبکه گاز پارک صنعتی لیا، تجهیز پست های برق، توزیع برق و روشنایی، اجرای شبکه گازرسانی، خرید لوله های آب، زیرسازی و آسفالت بلوار ها و خیابان ها از جمله طرح های عمرانی یاد شده هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین همچنین از رشد ۱۰۰ درصدی واگذاری زمین به سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در دوره یک سال و نیمه دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دوره قبل خبر داد و گفت: در این مدت ۲۷۶ سرمایه گذار در شهرک های صنعتی استان جذب و ۱۸۸ هکتار زمین برای ساخت واحدهای تولیدی به آنها واگذار شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری مربوط به این سرمایه گذاران بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد و تعداد اشتغال مستقیم پیش بینی شده آنان نیز ۶ هزار فرصت شغلی است.

شیب صعودی سرمایه‌گذاری در قزوین زیر چتر حمایت دولت سیزدهم

احیای ۶۰ کارخانه و به ثمرنشستن ۹۰ طرح تولیدی در قزوین

بدون شک قسمتی از سرمایه گذاری های به ثمر نشسته در بخش تولید به دلیل مسایل و مشکلات اقتصادی با رکود روبرو می شوند که فعال سازی آنها نیازمند تامین مالی و تدبیر و برنامه ریزی و حمایت دولت است.

در این رابطه اقدامات چشمگیری در استان قزوین رقم خورده است، همچنین در زمینه ایجاد بسترهای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله انرژی نیز گام های بلندی در قزوین طی دوران کوتاه فعالیت دولت سیزدهم برداشته شده است.

علی رحمانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی این استان که در سال های گذشته به دلیل مسایل و مشکلات مختلف از جمله نبود مواد اولیه، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و بدهی به بانک ها دچار تعطیلی شده بودند، فعال و وارد چرخه تولید شدند.

به گفته این مسوول اقتصادی، با بازگشت به چرخه تولید این تعداد از صنایع، برای ۲ هزار نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: از ابتدای سیزدهم تاکنون همچنین ۹۰ واحد تولیدی در استان قزوین با دریافت پروانه بهره برداری مشغول به فعالیت شدند.

وی با بیان اینکه برنامه های متنوعی برای تقویت سرمایه گذاری در استان قزوین مطابق با سند آمایش سرزمینی تدوین و هدف گذاری شده است، افزود: تصویب شهرک انرژی با هدف جذب سرمایه گذاران انرژی های تجدیدپذیر (خورشیدی) یکی از مهمترین فعالیت ها در این حوزه به شمار می رود که برای آن حدود ۸۰۰ هکتار زمین اختصاص داده ایم.

این مسوول ادامه داد: در زمینه منطقه ویژه اقتصادی تاکستان نیز فعالیت ها در این بخش را سرعت بخشیده ایم تا به زودی عملیات اجرایی آماده سازی این مجموعه کلید بخورد که انجام آن بدون شک نقش مهمی در جذب و رونق سرمایه گذاری در استان قزوین ایفا خواهد کرد.

رحمانی به ظرفیت های بالای قزوین در زمینه کشاورزی و گردشگری و امکان جذب سرمایه گذار در این حوزه ها اشاره کرد و افزود: در حوزه های کشاورزی و گردشگری نیز زمینه های لازم برای تسهیل در جذب سرمایه گذار فراهم شده و بدون شک اتفاقات خوبی را در آینده در این حوزه ها شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha