۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84737114
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین در حوزه بوم گردی نیازمند سرمایه گذار است

قزوین - ایرنا - معاون اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: با توجه به جاذبه‌های متنوع طبیعی در مناطق روستایی، این استان در حوزه بوم گردی نیازمند سرمایه گذار است.

نادر محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: بخش های الموت غربی و شرقی و طارم سفلی در شهرستان قزوین و همچنین آبگرم و آوج در شهرستان آوج از نقاط مستعد و گردشگر پذیر در حوزه جاذبه های روستایی و طبیعی به شمار می روند و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در آنها از توجیه اقتصادی مناسبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امروز گردشگری از تنوع بالایی برخوردار شده و بسیاری از گردشگران دوست دارند تا مقاصد جدید طبیعی و زندگی روستایی را با حضور در محیط روستاها و اسکان در اقامتگاه های بوم گردی تجربه کنند، اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین از متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه اقامتگاه های بوم گردی حمایت های لازم را به عمل می آورد.

این مسوول همچنین گفت: از آنجا که استان قزوین در شاهراه ارتباطی و در مسیر یازده استان کشور قرار دارد یکی دیگر از نیازهای حوزه گردشگری قزوین به زیرساخت ها مربوط به مجتمع های بزرگ خدماتی و رفاهی بین راهی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: مجتمع های خدماتی رفاهی با کیفیتی در مسیرهای ارتباطی قزوین وجود دارد اما برای جذب گردشگر و رسیدن به اهداف توسعه ای استان در این حوزه نیازمند ایجاد و ساخت سه مجتمع بزرگ خدماتی رفاهی بین راهی در مسیرهای آزادراهی شامل آزادراه قزوین-کرج، قزوین-زنجان و قزوین-رشت هستیم.

۹۰ واحد از ۲۵۰ مورد تاسیسات گردشگری در استان قزوین به واحدهای اقامتگاهی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان پذیر، خانه مسافر و اقامتگاه های بوم گردی اختصاص دارد.

استان قزوین دارای ۱۳ اقامتگاه بوم گردی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha