۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85011593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۷ طرح زیرمجموعه جهادکشاورزی لرستان آماده بهره‌برداری شد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۱۷ طرح در زیر مجموعه‌های مختلف این نهاد آماده بهره برداری شده که همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح می شوند.

سید "عماد شاهرخی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶۳ طرح آب و خاک، ۲۰ طرح باغبانی، ۱۲ طرح دام و طیور و در بخش های صنایع کشاورزی، منابع طبیعی و امور عشایری نیز به ترتیب ۶، ۹ و چهار طرح در این ایام افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: در مجموع ۲۴۷ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه و با تکمیل آنها شرایط اشتغال ۴۹۸ نفر فراهم شده است.

شاهرخی بیان کرد: یکهزار و ۱۰۷ خانوار جامعه روستایی و عشایری از این طرح ها بهره مند شده اند که که حوزه آب و خاک و امور عشایری به ترتیب با ۴۷۷ و ۴۷۰ خانوار، بیشترین خانوار بهره مند را داشته اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون فضای کار در بخش کشاورزی لرستان فراهم است تصریح کرد: نگاه به بخش کشاورزی استان تغییر و با دستور استاندار و هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، اعتبارات تملک دارایی امسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

شاهرخی اضافه کرد: ارزش افزوده کشاورزی استان قبل از انقلاب ۹ درصد بود و اکنون در این استان و کشور به ترتیب ۲۴ و ۱۸ درصد است همچنین اشتغال بخش کشاورزی کشور ۱۹ و در لرستان ۲۹ درصد اعلام شده است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی لرستان مصمم به خدمت و توسعه است و در یکسال گذشته اقدامات جهادی و انقلابی را در دستور کار داشته است به عنوان مثال مشکلات منطقه سیلزده پرسک طی دو هفته بدون اخذ اعتبار انجام و یک ایستگاه پمپاژ تخریب شده نیز با هزینه ۲.۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری شد و ۴۰۰ هکتار باغ استراتژیک انجیر از خشکسالی نجات بافت.

۴۰ درصد اقتصاد این استان بر پایه کشاورزی است و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت آن بطور مستقیم و غیر مستقیم از زیربخش‌های این حوزه ارتزاق می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha