۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85215378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موافقت اصولی احداث سردخانه پنج هزار تنی انار "کوهدشت" صادر شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: موافقت اصولی احداث یک سردخانه پنج هزار تنی با مشارکت بخش خصوصی و دولت به منظور ذخیره سازی انار صادراتی "تنگ سیاب" کوهدشت صادر و این طرح وارد مرحله اجرایی شد.

محمدحسن کیانی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون، بخش خصوصی پروانه موافقت اصولی این سردخانه را دریافت کرده و جهت دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است.

کیانی فر تصریح کرد: سطح زیرکشت باغات انار استان سه هزار و ۵۰۰ هکتار است که سالانه بیش از ۶۵ هزار تن محصول از این سطح تولید و به بازار مصرف عرضه می شود که ۳۵ هزار تن از این میزان مربوط به شهرستان کوهدشت و ۲۰ هزار تن آن در منطقه تنگ سیاب است.

وی ادامه داد: از  مجموع باغات انار استان بیش از یکهزار و ۸۷۰ هکتار در شهرستان کوهدشت است که در منطقه "تنگ سیاب" این شهرستان به تنهایی یکهزار و ۲۰۰ هکتار باغات انار وجود دارد و امید می رود با بهره برداری از سردخانه ظرف مدت یکسال، این ظرفیت بزرگ برای توسعه صادرات استان بالفعل شود.

به گفته وی در حال حاضر بازارهای هدف این محصول استان های سراسر کشور و مصرف آنها به صورت تازه خوری است اما با احداث سردخانه و بازاریابی مناسب، ظرفیت عرضه به بازارهای منطقه برای حمایت از باغداران استان ایجاد خواهد شد.

موافقت اصولی احداث سردخانه پنج هزار تنی انار "کوهدشت" صادر شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: انار تنگ سیاب کوهدشت هم از نظر میزان برداشت در سطح و هم کیفیت و ظاهر از انارهای بسیار مرغوب به شمار می آید که در سال های گذشته به دلیل نبود واحد سردخانه و برند سازی، از سر باغ توسط دلالان خریداری و به نام سایر استان ها صادر می شد.

کیانی فر بیان کرد: سالانه حدود پنج تا ۶ هزار تن انار درجه سه نیز از باغات استان برداشت می شود که این انارها به شرکت های تولید رب سپرده و پس از رب گیری به بازارهای مصرف عرضه می شود که در صورت احداث سردخانه می توان آب انار را هم ذخیره سازی و در فصل مناسب برای مصرف به بازار عرضه کرد.

بیش از ۴۸ هزار هکتار باغ در لرستان وجود دارد که سالانه ۳۲۰ هزار تن محصول باغی از آنها تولید و روانه بازارهای فروش می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha