استاندار کردستان: راهکار بومی برای استفاده بهتر از فضای مجازی ارائه شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان از مجموعه های علمی صاحب نظر، سمن ها و دستگاههای اجرایی خواست فضای مجازی را تجزیه و تحلیل و راهکار بومی برای استفاده بهتر از آن پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کردستان از برجستگی نمادهای بومی برخوردار است و تنها نیازمند حساس شدن به این موضوع و طراحی در فضای مجازی هستیم.

وی ضمن موافقت با تشکیل قرارگاه استانی ساماندهی فضای مجازی با حضور سمن‌ها، گروه های علمی و دستگاه های مرتبط، ادامه داد: در این حوزه رویکرد ایجابی از سلبی بیشتر موثر است.

استاندار کردستان یادآور شد: حقیقی‌ترین فضای واقعی جامعه همین فضای مجازی است که در متن زندگی جاری است و بیشتر تعاملات جامعه بشری با آن گره خورده و قابل حذف نیست.

وی با اشاره به تعدد نگرش به موضوع فضای مجازی، افزود: برخی نگاه مقابله‌ای و لزوم دور شدن از این فضا را مورد تاکید قرار داده و عده‌ای نیز به تقابل فضای مجازی و حقیقی قائل هستند که به نظر می رسد هیچ‌کدام از این نگرش‌ها جامعیت لارم را ندارد.

زارعی کوشا با بیان اینکه رویکرد ایجابی از سلبی بیشتر موثر است، ادامه داد: فضای مجازی می تواند امتیازهای بسیار گسترده‌ای داشته باشد و صرف ممانعت از استفاده از این فضا نمی تواند، چاره کار باشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث فضای مجازی در مرحله شناخت مساله هستیم و بعد از شناسایی، باید این فضا مدیریت شود، یادآور شد: در مباحث اجتماعی و هنری نیز، استفاده از این فضا از ضروری‌ترین واقعیت‌های جامعه است و آسیب‌هایی دارد که البته می توان با خلاقیت آن را برطرف کرد.

استاندار کردستان گفت: فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و از مهمترین مقوله‌های عصر حاضر است که در عرصه سیاسی هم می تواند به اتکا صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی و با تبلیغات گسترده، رئیس جمهور شد و در دنیا تاثیرگذار بود.

زارعی کوشا به تاثیر فضای مجازی در حوزه اقتصادی به ویژه در نرخ گذاری ارز و سیاست های پولی اشاره داشت و افزود: اهرم روانی در این فضا بر بازار ارز تاثیرگذاری زیادی دارد.

وی نبود خلاقیت در تکنولوژی را از آسیب های حوزه فضای مجازی در کشورمان دانست و اظهار کرد: قبل از اینکه فرهنگ استفاده و بهره‌مندی از فضای مجازی وارد جامعه شود، خود برنامه وارد می شود و سالها باید به دنبال درمان آن بود.

استاندار کردستان بر ضرورت ایجاد ظرفیتهای تسهیل‌گر و جدید برای برنامه‌های خلاقانه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: بشدت نیازمند مطالعات اجتماعی به روز هستیم و سیر تحول سریع جامعه این نیاز را هر روز ضروری تر می کند.

زارعی کوشا با بیان اینکه اجرایی نشدن مصوبات جلسات به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اضافه کرد: از گروههای علمی و دانشگاهی و مجموعه های عملیاتی به اعضای جلسه افزوده و از ایده‌های سازنده آنان استفاده شود.

استان کردستان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha