رویش امید در دل جوانان مازندرانی با ساخت پنج‌هزار و ۴۸۶ خانه

ساری - ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: ساخت پنج‌هزار و ۴۸۶ خانه با هزینه اعتبار ۸۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در یکسال گذشته از دستاوردهای ماندگار دولت سیزدهم در تولید مسکن در استان مازندران است.

علی اصغر آسمانی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط ضریب مقاوم سازی خانه‌های روستایی در کشور ۵۲ درصد است که این رقم با تلاش های انجام شده طی یکسال اخیر توسط دولت در مازندران به ۵۸ درصد افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته با هزینه اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی ۳۷۵ خانه روستایی در مازندران نوسازی و بازسازی شد و با ادامه جذب اعتبارات این روند برای سال‌های آینده هم تداوم می یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران ادامه داد: در یکسال گذشته ۷۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد و ۵۸ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی با هزینه اعتبار پنج میلیارد ریالی در این استان به بهره‌برداری رسید.

رویش امید در دل جوانان مازندرانی با ساخت پنج‌هزار و ۴۸۶ خانه

اعطای ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات مسکن

آسمانی مقدم با بیان این که، یک هزار و ۸۱۷ واحد مسکونی با اعطای تسهیلات بدون بازپرداخت در سال های گذشته در استان ساخته شد، گفت: در مجموع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بدون بازپراخت به اقشار مستضعف استان برای ساخت خانه پرداخت شد.

وی با اشاره به تعداد روستاهای استان، افزود: در مازندران سه هزار و ۶۷۱ روستا وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران تصریح کرد: در سال های گذشته تهیه طرح هادی ۲ هزار و ۴۶۵ روستا در استان انجام شد که از این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ روستا این طرح در گام اجرایی یکباره و چند باره قرار گرفته است.

اجرای طرح هادی در ۴۳۵ روستای مازندران

آسمانی مقدم اضافه کرد: در یکسال گذشته در ۴۳۵ روستای مازندران طرح هادی انجام شد که برای اجرای آن ۱۸۳ میلیار تومان اعتبار ملی هزینه شده است.

وی گفت: همچنین از محل اعتبارات استانی هم در ۱۷۷ روستای استان طرح هادی به ارزش ۱۵۴ میلیارد تومان در دست اجرا است.

رویش امید در دل جوانان مازندرانی با ساخت پنج‌هزار و ۴۸۶ خانه

اختصاص ۱۷۵ میلیارد تومان قیر رایگان برای مازندران

وی با بیان این که، با هماهنگی های خوب استاندار مازندران قیر رایگان به ارزش ۱۷۵ میلیارد تومان برای استان تخصیص یافت که آسفالت ۱۵روستا طی ماه های گذشته انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: اجرای طرح هدف گردشگری در ۲ روستای مازندران با تخصیص پنج میلیارد تومان از دیگر اقدامات دولت در یکسال اخیر در استان است و این طرح با هزینه اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی اکنون در روستای یوش نور در دست اجرا قرار دارد.

صدور ۲ هزار و ۹۹۱ جلد سند مسکونی

این مقام مسوول با اشاره به اعطای سند مالکیت برای خانه های روستایی گفت: در یکسال گذشته ۲ هزار و ۹۹۱ سند خانه در مازندران با همراهی ثبت اسناد اعطا شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در شهرهای دارای ۲۵ هزار جمعیت استان اضافه کرد: طی یکسال اخیر ۲۲۳ کیلومتر از جاده های مناطق شهری و روستایی استان آسفالت شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹۴ کیلومتر است.

رویش امید در دل جوانان مازندرانی با ساخت پنج‌هزار و ۴۸۶ خانه

افتتاح ۴۳ واحد مسکونی در دهه فجر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در دهه فجر امسال ۴۳ واحد مسکونی روستایی به بهره برداری خواهد رسید و همچنین طرح هادی ۱۲ روستاها هم افتتاح خواهد شد.

آسمانی مقدم ادامه داد: برای ساخت این واحدهای مسکونی در مجموع ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد پنج درصد به متقاضیان پرداخت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha