۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85011974
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

آخرین وضعیت "سانا " توله شیر آفریقایی در کرج

۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85011974
آخرین وضعیت "سانا " توله شیر آفریقایی در کرج

کرج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به تولد نخستین توله شیر سفید آفریقایی به نام «سانا» در پارک محیط بان کرج اعلام کرد: این توله شیر به رغم طرد شدن از سوی مادر، با تلاش مراقبان پارک و دامپزشکان در سلامت کامل به سر می برد.

مجید درگی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سه سال پیش ۲ قلاده شیر سفید از آفریقای جنوبی وارد استان البرز کردیم که در مجموعه مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهید چمران کرج نگهداری می شوند.

وی گفت: شیر ماده به نام «دنا » در سن سه سال و پنج ماهگی توله خود را به دنیا آورد اما توله از طرف مادر پذیرفته نشد.

درگی افزود: بسیاری از حیوانات در اسارت این خصیصه را پیدا می کنند و از پذیرش فرزندانشان خودداری می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اظهار کرد: اکنون این توله شیر ماده زیر نظر دامپزشکان در سلامت کامل به سر می برد و از طریق شیرخشک های مخصوص وارداتی تغذیه می شود.

نخستین توله  شیر کرج در سلامت به سر می برد

شیرهای سفید نژادی خاص هستند

مسوول مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهید چمران کرج نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این شیرهای سفید هیچ گونه نقص ژنتیکی ندارند و زال نیستند و سفید بودن آن ها به دلیل نژاد خاص آن ها است که برای همین تکثیر آن ها هیچ ممانعتی ندارد.

شیردل نوری افزود: پیش از متولد شدن سانا ، موسسه بین المللی «انسان، طبیعت و حیات وحش» اقدام به خرید و واردات شیرخشک ، واکسن و مکمل های مخصوص برای این توله شیر سفید کرد.

وی اظهار کرد: این توله شیر هم اکنون در سلامت کامل به سر می برد و توسط دامپزشکان به صورت مرتب کنترل می شود.

نخستین توله  شیر کرج در سلامت به سر می برد

وی یادآور شد: سانا تا زمانیکه به مرحله رشد برسد و بتواند گوشت بخورد در شرایط ایزوله نگهداری می شود و پس از آن در اواخر سال به پارک محیط بان و مرکز نگهداری حیات وحش حصار منتقل می شود.

در مرکز حیات وحش پارک شهید چمران کرج گونه های مختلف پرندگان زینتی و وحشی، حیوانات وحشی همچون خرس، گرگ و روباه و همچنین انواع حیات وحش سم دار همچون کل و بز وحشی، آهو و گوزن نگهداری می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha