به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز شنبه در جریان بازدید از محل اجرای کمربندی دوم تهران ( جنوب پایتخت ) در بخش قلعه شهرستان ری در جمع خبرنگاران افزود: اجرای کمربندی قلعه نو برای کاهش بار ترافیکی در جنوب پایتخت از گذشته مغفول مانده و اکنون اجرای آن بسته به همکاری سازمان ها و دستگاه های دخیل در محدوده دارد.
وی یادآور شد: طی هفته جاری جلسه هماهنگی با دستگاه های ذی ربط برگزار می شود و سازمان های متولی نیز مطالعات لازم را برای قطعی سازی روند اجرای پروژه را انجام می دهند و در صورت نداشتن مغایرت طرح با موضوعات مرتبط با حوزه تخصصی سازمان های مربوطه، تصمیمات لازم برای آغاز عملیات اجرایی گرفته می شود.
فخاری اظهار داشت: محدوده مغفول مانده به طول ۲.۵ کیلومتر پیش بینی شده است و آغاز عملیات اجرایی آن منتظر رفع موانعی است که در صورت اجرا و بهره برداری از این محدوده می توان مسیر تردد را برای شهروندان ورامین، شهرری و شهرهای پائین دست استان تهران مرتفع ساخت.
استاندار تهران با بیان اینکه در صورت رفع موانع این مسیر را می توان طی حداکثر ۹ ماه اجرا کرد و به بهره برداری رساند، گفت: مشکل اصلی این محدوده تداخل مسیر طراحی شده با برخی اراضی از نوع درجه یک و عبور از آن نیازمند دریافت تاییدیه های لازم است که ملزم به اجرای آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در صورت اجرا نکردن این مسیر، باید ۱۰ ها برابر هزینه برای ایجاد روگذر و زیر گذر صرف کنیم که در شرایط کنونی چنین رویه ای مقرون به صرفه نیست و بهترین اقدام متقاعد سازی دستگاه های مرتبط برای ورود به زمین های در طول مسیر و جایگزین های زمین های مورد نظر با زمین های کشاورزی در دیگر محدوده هاست.
اعتبار اولیه برای اجرای این مسیر ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده
فخاری با بیان اینکه کارهای مطالعاتی اجرای این مسیر انجام شده است، ادامه داد: اعتبار اولیه برای اجرای این مسیر ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و به نظر تکمیل آن نیازمند ۱۸۰ میلیارد تومان دیگر است و در صورت نظر مثبت دستگاه های دیگر، می توان تا یک ماه آینده تجهیز کارگاه کرد.
استاندار تهران به مشکل متوقف بودن اجرای طرح کمربندی پاکدشت با وجود صرف اعتبارات کلان برای تملک اراضی و آزادسازی مسیر اشاره کرد و گفت: در آخرین بازدید انجام شده، بنا شد در مسیر ۱۰.۵ کیلومتر اول این کمربندی به داخل شهر دسترسی ایجاد شود که کار آسفالت آن نیز به اتمام رسیده و فقط مرحله نصب علائم باقی مانده است.
وی افزود: اعتبار این مسیر ۱۰.۵ کیلومتری از محل تهاتر تامین شده است و برای باقی مسیر در سال های آتی می توان تامین اعتبار کرد تا این ۳۶ کیلومتر مسیر به اتمام برسد.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تصمیم به جابجایی مدیران تاکید کرد: برنامه ای در این زمینه فعلا ندارم.
کمربندی جنوبی تهران در محدوده قلعه نو، ترافیک در مسیر تهران به سمت شهرری و ورامین را در مسیر رفت و برگشت مدیریت می کند.
نظر شما