سه تیم عملیاتی هلال احمر مهاباد به خوی اعزام شد

مهاباد - ایرنا - رییس هلال احمر مهاباد گفت: سه تیم عملیاتی پنج نفره این جمعیت برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده خوی اعزام شد.

نادر قادرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی وقوع زمین لرزه‌ ۵.۹ ریشتری در خوی، نیروهای امدادی و عملیاتی مهاباد به حالت آماده باش درآمدند و بر اساس دستور سازمان امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی سه تیم تخصصی عملیاتی این جمعیت با استفاده از ۲ دستگاه خودرو مجهز برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این تیم‌های اعزامی به منظور کمک در امر تخلیه و بارگیری، توزیع اقلام، آوار برداری و اسکان موقت و برپایی چادر برای زلزله زدگان اعزام شده و تا زمان نیاز در این مناطق خدمت خواهند کرد.

رییس هلال احمر مهاباد در خصوص ارسال محموله های امدادی به مناطق زلزله زده نیز اظهار کرد: تاکنون یک محموله شامل ۸۰ تخته چادر ارسال شده و با توجه به نیازهای اعلام شده محموله های دیگری امروز و فردا ارسال می شود.

وی افزود: این جمعیت آمادگی کامل برای هرگونه ارسال اقلام یا اعزام تیم های تخصصی را براساس نیاز منطقه زلزله زده دارد و تا پایداری شرایط هموطنان در کنار آنان خواهد ماند.

قادرزاده از اهالی شهرستان خوی خواست با امدادگران جمعیت هلال احمر همکاری لازم را داشته باشند تا مراحل امداد رسانی و خدمات رسانی در منطقه زلزله زده تسریع یابد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس شد و باعث نگرانی مردم گردید.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری اتفاق افتاد و مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۹۰ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۹ درجه گزارش شده است.

شهرستان خوی در ۱۱۰ کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha