۷۰۰ دستگاه چادر امدادی از پاکدشت به مناطق زلزله زده خوی ارسال شد

پاکدشت - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت گفت: پس از وقوع زلزله در شهرستان خوی۷۰۰ دستگاه چادر امدادی از این شهرستان به مناطق زلزله‌زده  ارسال شد.

صفرعلی حسین‌آبادی روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری شب گذشته شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، تمام عوامل جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت به حال آماده باش کامل در آمده و بر اساس دستور سازمان امداد و نجات هلال احمر چادرهای امدادی به منظور توزیع و اسکان زلزله زدگان از پایگاه امدادی ثامن الحجج (ع) برای ارسال به ا ین مناطق بارگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرمای هوا در این منطقه زلزله زده و لزوم اسکان هر چه سریعتر افراد، با هماهنگی‌های به عمل آمده از بامداد ا مروز تا کنون ۷۰۰ دستگاه چادر امدادی ۶ و ۱۲ نفره از پاکدشت به این مناطق ارسال شده است، علاوه بر چادرهای امدادی سه تیم امدادی نیز به منطقه زلزله زده خوی اعزام شدند.

۷۰۰ دستگاه چادر امدادی از پاکدشت به مناطق زلزله زده خوی ارسال شد

رئیس جمعیت هلال احمر ورامین نیز از آماده باش کامل هلال احمر این شهرستان برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

حمیدرضا تاجیک به خبرنگار ایرنا گفت: در پی وقوع زلزله شب گذشته خوی، تمامی نیروهای امدادی، عملیاتی و داوطلبان جمعیت هلال احمر پاکدشت در آماده باش صد در صدی قرار دارند تا در صورت اعلام نیاز، به این مناطق اعزام شوند.

وی افزود: در حال حاضر فقط چادر و پتو به منطقه زلزله زده ارسال می‌شود ولی این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز، نیروهای امدادی نیز به این منطقه اعزام شوند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند، این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس و باعث نگرانی مردم شد. طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق ۷ کیلومتری اتفاق افتاد. مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۹۰ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۹ درجه گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha