۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85012646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرایط جوی در استان اردبیل از عصر امروز ناپایدار می‌شود

اردبیل - ایرنا - بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان اردبیل از عصر امروز (یکشنبه ۹ بهمن) با نفوذ سامانه بارشی ناپایدار خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، بر این اساس آسمان غالباً نیمه‌ابری گاهی اوقات با افزایش ابر، رخداد مه و بارش برف و باران بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود. فعالیت این سامانه از روز دوشنبه (۱۰ بهمن) تا روز چهارشنبه (۱۲ بهمن) در برخی نواحی استان تا حدودی تشدید می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به مردم توصیه کرده است هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴۳ استان را مورد توجه قرار دهند.

ضمناً تا روزهای پایانی هفته وزش باد جنوبی (گاهی تند) در بیشتر مناطق استان اردبیل ادامه می‌یابد ، لذا دما در طول روز تغییرات قابل توجهی نداشته و از برودت و سرمای هوا در طول شب بویژه در نواحی شمالی و مرکزی کاسته خواهد شد.

روز پنجشنبه (۱۳ بهمن) موقتاً جو استان اردبیل نسبتاً پایدار خواهد بود ولی از اواخر پنجشنبه مجدداً رخداد بارش‌های خفیف دور از انتظار نیست.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم این استان را به استان‌های مجاور متصل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha