پیرانشهر با ۱۷.۴ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: پیرانشهر در شبانه روز گذشته با ثبت ۱۷.۴ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان غربی بود.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدنبال استقرار امواج ناپایدار بارشی در مناطق جنوبی آذربایجان غربی، بارش برف و باران این منطقه را فرا گرفت و در این مدت بیشترین بارش استان بعد از پیرانشهر در تکاب ۱۴.۲ میلی‌متر، شاهین دژ ۱۰.۴ میلی متر، سردشت ۶.۲ میلی‌متر و در بوکان به ۳.۵ میلی متر رسید.

وی با اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی افزود: این امواج با ورود جریانات مدیترانه‌ای از روز دوشنبه تقویت شده و بارش‌ها در مناطق جنوب این استان افزایش پیدا می‌کند و این روند تا روز چهارشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود این سامانه بارشی دمای هواش شبانه در استان نیز بیش چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده و از سوز سرمای زمستانی کاسته شده است.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی هشت درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان غربی و مهاباد با حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهرها استان بود؛ ضمن اینکه در همین مدت بارش در ایستگاه مهاباد کمتر از ۲. میلی متر ثبت و ارتفاع برف در ایستگاه «کله‌گاوی» این شهرستان ۱۵ سانتی‌متر گزارش شده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha