راه‌آهن قزوین سالانه ۴۰۰ هزار تن سوخت و کالا حمل می‌کند

قزوین - ایرنا - مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ کشور از جا به جایی سالانه ۴۰۰ هزار تن سوخت و کالا از ایستگاه راه آهن قزوین خبر داد و گفت: قزوین طی چند سال اخیر در حوزه حمل‌ و نقل ریلی و در بخش مسافر و کالا از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین ولدی روز یکشنبه در نشست خبری عملکرد دستگاه‌های اجرایی دولت سیزدهم و در جمع خبرنگاران افزود: میزان واردات و صادرات استان در بخش ریلی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار تن بوده که نسبت به میزان هشت هزار تن مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۳۷ درصدی روبرو بوده است.

وی، مهمترین محموله‌های صادراتی از استان را شامل خاک صنعتی، مس و روی، اسید، شیشه، سنگ، مواد شوینده و تجهیزات ماشین‌آلات دانست و افزود: در مهرماه امسال واردات نخستین محموله ماشین‌آلات نساجی از کشور ترکمنستان را به این استان شاهد بودیم و در عین حال نیز به کشورهای ترکیه و تاجیکستان نیز حمل بار داشته‌ است.

این مسوول با اشاره به وضعیت ایستگاه‌ راه‌آهن قزوین افزود: قزوین از جمله شهرها و ایستگاه‌های پرترافیک کشور است که روزانه ۳۰ رام قطار از ایستگاه آن تردد می‌کند و هر روز یک رام قطار از این شهر به مقصد مشهد مقدس را داریم و این در حالی است قطارهای فعال در مسیرهای مشهد، زنجان و رشت نیز متقاضی افزایش سهمیه هستند.

ولدی، تعداد مسافران جا به جا شده از طریق ایستگاه قطار قزوین طی سال گذشته را ۳۸۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که از ابتدای سال تاکنون با ۲۸ درصد رشد، تعداد مسافران جا به جا شده از این ایستگاه به ۳۹۰ هزار مسافر رسیده است.

وی افزود: در بحث امکانات رفاهی و زیرساخت‌های بنایی ایستگاه راه‌آهن قزوین و همچنین ایمن سازی ریل‌های آن نیز اقدامات قابل‌ توجهی صورت گرفته است.

جابجایی ایستگاه راه آهن تاکستان مقرون به صرفه نیست

مدیرکل راه‌آهن منطقه شمال‌ غرب کشور نیز در این نشست یادآور شد: راه‌آهن منطقه شمال غرب در استان قزوین دارای ۲ ایستگاه در شهرهای قزوین و تاکستان است.

منوچهر صفری تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات زیرساختی و امنیتی مناسبی در حریم ریل شهر تاکستان انجام‌ شده و در تلاش هستیم تا در سال جاری مجموعه خدمات این ایستگاه را نیز افزایش دهیم.

وی به فعالیت خطوط راه‌آهن شمال‌ غرب در حوزه صادرات و واردات کالا اشاره کرد و افزود: کنستانتره سنگ آهن، غلات و نهاده‌های دامی، خاک‌سنگ روی، شمش روی و آهن، خمیرکاغذ و گوگرد از جمله اقلامی هستند که از استان به عنوان اقلام صادرات و واردات از طریق ریل حمل و جا به جا می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha