درد دل معلمی که احساسات استاندار را در آسایشگاه کهریزک برانگیخت + فیلم

شهرری - ایرنا - درد دل معلم بازنشسته در آسایشگاه کهریزک، احساسات علیرضا فخاری استاندار تهران را در جریان بازدید از این مرکز نگهداری سالمندان برانگیخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "دست های سبز و گرم مسئولان آسایشگاه غنچه های عشق و محبت به گل نشسته است، باشد که ما هم از خوان کلان احساس بهره برده باشیم و کم مهری عزیزانمان را با پر مهری این عزیزان مبادله کنیم. آنگاه که سکان خانواده را در دست داشتیم، حتی تصور نمی کردیم که سال های پایانی عمر را در جای سرد و سرشار از محلت و دور از دل بندانمان سپری کنیم.

ما دست هایمان را در باغچه محبت خانواده کاشتیم اما محبت و احترام و عاطفه را در جای دیگر درو کردیم. گیرم که خانواده میراث دار دغدغه هایمان باشد و من با خود می گویم چرا روزی که فرزندانم آمدند و مرا نزد پزشک بردند و به بخش بازگرداندند، هنگام وداع از پشت نگاهشان کردم و می اندیشم که من به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود. راستی در نبود من چه کسی با آنان شطرنج و با فرزندانشان اسم و فامیل بازی خواهدکرد؟ چه کسی آنها را به جشنواره های سینمایی و تئاتر خواهد برد؟ چه کسی بر روی میزهایشان کتاب خواهد گذاشت؟ و هنگام آورد سهمناک زندگی دست یاری به سویشان دراز خواهد کرد؟ اما شما به اعتقادم جایگزین همه کسانی که جایشان در زندگی من خالی است، هستید. "

این متن دل نوشته ای است که معلمی بازنشسته و ساکن آسایشگاه کهریزک در بدو ورود علیرضا فخاری استاندار تهران به یکی از بخش های آسایشگاه تهران خواند و احساسات وی را بر انگیخت و اشکش را جاری کرد.

آسایشگاه کهریزک را هر بار که بخواهید تجربه کنید، تجربه جدید و منحصر به فردی به دست می آورید، از آشنایی با ساکنان این خانه تا خدمت رسانی افراد صاحب نام و گمنام در این سرای سالمندان.

آسایشگاه کهریزک که به گفته و اعتقاد مسئولان و متولیان آن، جایی نه برای زنده مانی که محلی برای زندگانی است، میزبان علیرضا فخاری استاندار تهران بود، مردی که پای سخنان سالمندان نشست و درد دل یکی از ساکنان این سرا احساسات او را برانگیخت.

درد دل معلمی که احساسات استاندار را در آسایشگاه کهریزک برانگیخت + فیلم

استاندار تهران پس از آنکه در بدو ورود به آسایشگاه کهریزک بر سر مزار شهدای گمنام حاضر شد، به سراغ محل اسکان سالمندان رفت و از تک تک سالمندان حاضر در مسیر بازدید خود با اهدای گلی دلجویی کرد.

فخاری به دلجویی از سالمندان حاضر در بخش های مختلف آسایشگاه می پرداخت، برای شنیدن درددل های آنان زمان می گذاشت و با شوخی هایشان می خندید، اگرچه برای بازدیدی اداری آمده بود اما مغلوب حجم انبوه محبت ساکنان این آسایشگاه قرار گرفت.

درد دل معلمی که احساسات استاندار را در آسایشگاه کهریزک برانگیخت + فیلم


معلم بازنشسته ای که از قضای روزگار در آسایشگاه کهریزک به سر می برد، دفتر دل گشود و این متن را خواند:

ما دست هایمان را در باغچه محبت خانواده کاشتیم اما محبت و احترام و عاطفه را در جای دیگر درو کردیم. گیرم که خانواده میراث دار دغدغه هایمان باشد و من با خود می گویم چرا روزی که فرزندانم آمدند و مرا نزد پزشک بردند و به بخش بازگرداندند، هنگام وداع از پشت نگاهشان کردم و می اندیشم که من به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود

این معلم سخن می گفت و استاندار اشک می ریخت، لحظه ای که فخاری حتی نمی اندیشید بناست تا این میزان متاثر شود و بی مهابا از لحظات ثبت شده دوربین ها، با این مرد همدردی کند، اتفاقی که موجب شد تا مسئولان کهریزک تصمیم بگیرند بازدید از بخش های دیگر آسایشگاه را به چرخش خودرویی مبدل سازند.

آسایشگاه کهریزک که محلی برای اقامت افرادی است که هیچ خانواده ای ندارند، افرادی که خانواده توانایی مراقبت از آنان ندارد و اشخاصی که به خواست خود به اینجا مراجعه کرده اند تا زحمتی برای خانواده خود نداشته باشند، سالمندان، معلولان ذهنی و جسمی و بیماران ام اس، کسانی هستند که از خدمات مددکاری و درمانی این سرا استفاده می کنند.

درد دل معلمی که احساسات استاندار را در آسایشگاه کهریزک برانگیخت + فیلم

کارها در کهریزک با کمک خدا پیش می رود

حمید قبادی دانا مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک در نشست با استاندار تهران در پایان این بازدید گفت: ۹۰ درصد هزینه های این موسسه با کمک خیران تامین می شود و به واقع اگر عنایت خداوند نباشد، نمی توان از عهده تامین هزینه های کلان جاری و پرداخت حقوق و درمان برآمد از همین رو معتقدیم که دست کهریزک در جیب خدا و دست خدا بر سر خانواده کهریزک است.

وی افزود: ماهانه ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان فقط هزینه جاری و دستمزدی است که باید در این موسسه پرداخت شود، در حالی که ۹۰ درصد این هزینه ها با کمک خیران تامین می شود و بهزیستی فقط برای تعداد محدودی از مددجویان ماهانه سه میلیون تومان به ازای هر مددجو پرداخت می کند.

قبادی دانا از ارائه خدمات مشابه در دفتر البرز این موسسه خبر داد و به تلاش برای ساخت دهکده سلامت و مرکز سالمندی در کرج و مازندران اشاره کرد.

درد دل معلمی که احساسات استاندار را در آسایشگاه کهریزک برانگیخت + فیلم

باید کانون خانواده را حفظ کرد

علیرضا فخاری استاندار تهران نیز در پایان این نشست و بازدید گفت: غنای خانواده که در گذشته وجود داشت و فرزندان مراقبت از والدین را وظیفه خود می دانستند، در برخی موارد کمرنگ شده است در حالی که باید کانون گرم خانواده را حفظ کرد.

وی موسسه خیریه کهریزک را محلی برای درس عبرت همه دانست و تاکید کرد: برخی افراد برای تادیب باید سری به اینجا بزنند و سرنوشت انسان هایی را مشاهده کنند که روزی جایگاه بزرگی در جامعه داشتند اما اکنون نیازمند مراقبت مددکارانی هستند که از اعضای خانواده آنان نیستند.

درد دل معلمی که احساسات استاندار را در آسایشگاه کهریزک برانگیخت + فیلم

فخاری فعالیت مددکاران در این موسسه را تحسین برانگیز خواند که با سعه صدر و صبوری ارزشمندی به مراقبت از مددجویان می پردازند و اظهارداشت: بدون شک اجر و پاداش پرستاران و مراقبان این آسایشگاه نزد خانواده بسیار بالاست و برکات آن در زندگی شان جاری خواهد بود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: زمانی که نتوان کانون اصیل و با ریشه خانواده را حفظ کرد، باید از سر از این مراکز نگهداری درآورد و به واقع رسیدگی به سالمندان، معلولان و بیماران حاضر در این آسایشگاه، نیازمند روحیه و پشتکار منحصر به فردی است و صبر تحمل خاصی را می طلبد.

در پایان این مراسم، مدیر عامل موسسه از استاندار تهران خواست تا مساعدت لازم برای تاسیس خانه سازمانی برای کارکنان این موسسه را داشته باشد و فخاری نیز این درخواست را پذیرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha