روزهای هوای ناسالم در مشهد سه برابر شد

۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹
کد خبر: 85013012
روزهای هوای ناسالم در مشهد سه برابر شد

مشهد- ایرنا- مسوول مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: تعداد روزهای هشدار هوا با کیفیت ناسالم در مشهد برای تمامی گروهها طی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال سه برابر شد.

رضا اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد روزهای آلوده هوا در مشهد برای همه گروهها در سال جاری ۶ روز گزارش شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال فقط ۲ روز بود.

وی بیان کرد: تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس در سال جاری ۷۰ روز گزارش شده است که این میزان در مدت مشابه پارسال ۷۸ روز بود.

اسماعیلی اضافه کرد: آلاینده اصلی هوای مشهد ذرات معلق است.

مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: تعداد روزهای کیفیت هوا با شاخص پاک نیز در سال جاری افزایش داشته، به طوریکه شهروندان مشهدی از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ روز هوای پاک را تنفس کردند، این میزان در مدت مشابه پارسال هشت روز بود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۵ روز نیز در سال جاری کیفیت هوا روی شاخص قابل قبول قرار داشت، در حالیکه این شاخص در مدت مشابه پارسال ۲۲۷ روز بود.

اسماعیلی ادامه داد: امروز ۱۰ ایستگاه از ۱۵ ایستگاه فعال سنجش آلاینده هوا در مشهد در وضعیت هشدار برای گروه های حساس قرار دارند و ایستگاه سجاد آلاینده ترین ایستگاه است.

کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی مشهد با ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه، ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. روند کنونی آلودگی هوای کلانشهر مشهد به طور معمول ۷۰ درصد ناشی از فعالیت ناوگان حمل و نقل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha