پهنه‌های لرزه‌خیزی چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت:با توجه به عملکرد ستاد بحران، این استان به‌عنوان طرح آزمایشی در کشور در حوزه لرزه‌خیزی انتخاب شد تا پهنه‌های لرزه‌خیزی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حیدری روز یکشنبه در نشست هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این راستا یک شرکت دانش‌بنیان با اعتبار ملی مطالعات این استان از نظر پهنه‌های لرزه‌خیزی را انجام می‌دهد.

حیدری آماده‌باش کامل تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سامانه بارشی جدید را ضروری اعلام و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی استان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخ‌گو و در شهرستان محل خدمت خود حاضر باشند.

وی با اشاره به کمبودهای دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با توجه به کمبودهای موجود اما مدیریت بحران استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تعامل پلیس راه، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهنمایی و رانندگی برای تسهیل تردد خودروهای سوخت‌رسان اظهار داشت: پلیس راه هنگام بارش‌ها به‌هیچ‌وجه اجازه تردد خودروهای سنگین بدون زنجیر در جاده‌های استان را ندهد.

وی گفت: شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری باید در زمان بارش‌ها فعال‌تر از گذشته در میدان حضور داشته باشند و نیروهای امدادی و ستادی به‌عنوان پشتیبان وارد فرآیند خدمات‌رسانی شوند.

حیدری تاکید کرد: برف‌روبی محوطه اطراف مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها، اورژانس، مراکز نظامی و انتظامی در اولویت کاری اعضای ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری باشد.

وی استفاده بیش از حد شن و نمک را باعث وارد شدن آسیب به سازه‌ها و محیط‌زیست دانست و افزود: شهرداری‌ها قبل از آغاز بارش‌ها نسبت به هرس درختان دارای تداخل با سیم‌های برق اقدام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تعطیلی مدرسه‌های هر شهرستان باید با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرماندار مربوطه انجام شود.

وی عایق‌بندی لوله‌ها و کنتورهای آب به‌منظور جلوگیری از یخ‌زدگی را ضروری دانست و یادآور شد: رسانه‌های گروهی نسبت به رعایت صحت، سرعت و دقت در روند اطلاع‌رسانی سریع به مردم در زمان بارش‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۲۲ پایگاه امدادی با ۸۳۵ امدادگر در آماده‌باش کامل هستند.

مسعود مثنوی شماره تلفن سه‌رقمی جمعیت هلال‌احمر را آماده پاسخ‌گویی به مردم برای کمک‌رسانی در حوادث اعلام و تاکید کرد: امدادگران این جمعیت از ۱۸ تا ۲۸ دی‌ماه امسال در چهار هزار و ۲۰۵ حادثه امدادرسانی و رتبه دوم کشوری را کسب کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha