۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85013171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت فیزیکی واحدهای نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در قزوین تا ۶۸ درصد است

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن در دست احداث توسط این نهاد در طرح نهضت ملی مسکن استان از ۱۰ تا ۶۸ درصد برخوردار است.

به گزارش ایرنا، اصغر گونجی روز یکشنبه در نشست خبری خود با رسانه‌های جمعی استان تصریح کرد: در راستای اجرای نهضت ملی مسکن، ساخت چهار هزار واحد در دستور کار بنیاد مسکن است که سه هزار و ۱۰۰ واحد آن در شهر مهرگان و مابقی نیز در سایر شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان قرار دارد.

وی با اشاره به ۹۳ هزار واحد مسکن روستایی در سطح استان قزوین، خاطرنشان کرد: از این تعداد با بهره مندی ۵۵ هزار واحد از تسهیلات نوسازی، بهسازی و بازسازی، مقاوم سازی شده اند.

به گفته وی، سهم امسال استان قزوین در حوزه نوسازی واحدهای مسکونی چهار هزار واحد بوده که تاکنون ۲ هزار و ۹۱۱ پرونده به بانک ها معرفی و از این تعداد نیز پرونده ۶۰۰ واحد با اعتباری بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شده و از این میزان نیز ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اضافه کرد: ۸۴۴ روستای دارای سکنه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، ۶۹۱ روستای بالای ۲۰ خانوار بوده و دارای طرح هادی با افق ۱۰ ساله، می باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افق طرح هادی ۵۳۷ روستای این استان به اتمام رسیده، کار بازنگری برای این روستاها در دستور کار بنیاد قرار دارد و در حوزه اجرایی نیز در ۴۶۴ روستا این طرح عملیاتی و در ۲۵۲ روستا نیز کار پایان یافته است.

گونجی با اشاره به عملیات اجرای آسفالت در ۳۱۴ روستای استان به میزان ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار متر مربع، تاکید کرد: امسال اعتبارات بنیاد مسکن از محل قیر رایگان، ملی و استانی ۱۱۷ میلیارد تومان بود که با مشارکت استانداری، فرمانداری‌، بخشداری‌ و دستگاه‌های اجرایی بود که در نهایت این میزان به ۳۴۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته وی، ۲۳۶ مورد عملیات اجرایی در سال جاری توسط این نهاد اجرایی که که شامل انجام آسفالت در ۱۷۰ روستا به میزان ۶۲۰ هزار متر مربع و در ۶۶ روستا نیز عملیات اجرای دیوار، جدول و سنگ فرش بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امسال همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان در بحث محرومیت زدایی باید تخصیص داده شود و ۵۰ میلیارد تومان هم برای قیر رایگان در نظر گرفته شده و مابقی هم اعتبارات ملی و استانی بوده که هنوز تخصیص داده نشده است.

گونجی ادامه داد: در حوزه سند واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز تاکنون ۷۴ هزار جلد سند صادر شده که ۱۹ هزار جلد برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۵۵ هزار جلد نیز سند روستایی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha