۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85013991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت ۷۶ درصدی مردم کره‌جنوبی از توسعه سلاح هسته ای

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ شعبه کره نشان می دهد، دست کم ۷۶.۶ درصد از مردم کره جنوبی بر این باورند که این کشور با هدف مقابله با تهدیدات کره شمالی باید بصورت مستقل به دنبال برنامه توسعه سلاح های هسته ای باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از یونهاپ، نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که مردم کره جنوبی نگران افزایش تهدیدات نظامی کره جنوبی هستند و اعتمادی به مذاکرات خلع سلاح هسته ای با کره شمالی ندارند.

این نظرسنجی نشان می دهد ۷۷.۶ درصد از پاسخ دهندگان خلع سلاح هسته ای کره شمالی را "غیرممکن" می دانند در حالی که ۷۸.۶ درصد بر این باورند پیونگ یانگ احتمالا هفتمین آزمایش هسته ای خود را نیز انجام خواهد داد.

همچنین ۷۲.۴ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی ارزیابی مثبتی در خصوص میزان توانایی کره جنوبی برای توسعه سلاح های هسته ای دارند.

این در حالیست که ۵۱.۳ درصد می گویند ایالات متحده نشان داده است در صورت بروز تهدید علیه سئول در شبه جزیره کره از این کشور دفاع می کنند.

سخنگوی کاخ سفید در اواسط دی ماه جاری اعلام کرد آمریکا در حال برنامه ریزی با کره جنوبی برای پاسخ به استفاده احتمالی کره شمالی از سلاح هسته‌ای است.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی در حال برنامه‌ریزی برای پاسخ و واکنش موثر به استفاده احتمالی کره شمالی از سلاح هسته ای هستند.

سخنگوی کاخ سفید افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی از تیم های خود خواسته اند تا برای یک پاسخ و واکنش هماهنگ و موثر به طیف وسیعی از احتمالات از جمله استفاده کره شمالی از یک سلاح هسته ای برنامه ریزی کنند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواستار توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و «افزایش تصاعدی» زرادخانه هسته‌ای این کشور شده است.

کره شمالی در اولین ساعات سال جدید میلادی موشک کوتاه برد بالستیک شلیک کرد. خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این موشک بامداد یکشنبه به وقت محلی به سمت دریای ژاپن شلیک شد. بلومبرگ نیز به نقل از گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که احتمالا این موشک در دریا فرود آمده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha