۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 1104
کد خبر: 85014387
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نمایندگان عراقی: دولت عراق نتایج تحقیق در پرونده ترور فرماندهان مقاومت را به پارلمان بدهد

بغداد-ایرنا- نمایندگان پارلمان عراق از فراکسیون های «السند الوطنی» و «حقوق»، خواستار ارائه نتایج تحقیق در پرونده ترور فرماندهان شهید پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از سوی دولت به پارلمان عراق شدند.

به گزارش ایرنا، «فالح الخزعلی» نماینده فراکسیون السند الوطنی امروز دوشنبه خواستار افشای نتایج تحقیق دولت عراق در پرونده ترور فرماندهان شهید به دست آمریکا و ماهیت عوامل این جنایت تروریستی در مسیر فرودگاه بغداد شد.

الخزعلی تاکید کرد: ما پیگیر پرونده ترور فرماندهان پیروزی با استناد به ماده های ۶۱ و ۵۰ قانون اساسی عراق هستیم.

وی افزود: از دولت می خواهیم نتایج پرونده ترور فرماندهان پیروزی را روشن و پرونده را به پارلمان ارائه کند. دولت موظف است گزارش خود را در اسرع وقت به پارلمان بدهد و مشخص کند چه طرف هایی در داخل و خارج در جنایت فرودگاه بغداد دست داشتند.

پیش از الخزعلی، «سعود الساعدی» رئیس فراکسیون «حقوق» پارلمان عراق در گفت و گو با خبرگزاری «المعلومه» عراق خواستار افشای نتایج تحقیق در پرونده ترور فرماندهان شهید و اعلام ماهیت عوامل این جنایت شده بود.

این موضع گیری ها در حالی جان تازه ای گرفته است که بغداد در حال حاضر، میزبان کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در آستانه صدور کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان است.

نمایندگان عراقی: دولت عراق نتایج تحقیق در پرونده ترور فرماندهان پیروزی را به پارلمان بدهد

امروز دوشنبه، کاظم غریب آبادی در راس هیاتی قضایی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با «نجم عبدالله احمد» دادستان کل عراق دیدار کرد و دو طرف درباره تعدادی از پرونده های مشترک و همکاری قضایی بین دو کشور گفت و گو و رایزنی کردند.

پیشتر، قاضی «لیث جبر حمزه» رئیس شورای نظارت قضایی عراق با معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران و هیات همراه وی دیدار و همچنین در فرودگاه از هیات ایرانی استقبال کرد.

غریب آبادی قرار است امروز با دکتر خالد شوانی وزیر دادگستری عراق و چند تن از مقام های عراقی دیدار کند.

پیگیری و تسریع رسیدگی به پرونده ترور فرماندهان شهید پیروزی یکی از دستورکارهای اصلی سفر کاظم غریب آبادی است که بنا به دعوت ریاست عالی دستگاه قضایی عراق به بغداد سفر کرده است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در آستانه صدور کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان، در بدو ورود به بغداد خواستار تسریع در تکمیل پرونده ترور فرماندهان پیروزی شد. او ابتدا در محل ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی و همراهانشان حضور یافت و به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

غریب آبادی با تاکید بر تسریع رسیدگی و تکمیل پرونده ترور فرماندهان بزرگ پیروزی، اظهار داشت: در این سفر سه روزه، این پرونده مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت. در ایران این پرونده در آستانه صدور کیفرخواست است و امیدواریم در عراق نیز هر چه زودتر کیفرخواست، تقدیم دادگاه شود تا همه مرتکبان و آمران و عاملان در پیشگاه عدالت محاکمه شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha