فعال سازی توافقات قضایی دوجانبه، محور دیدار معاون قوه قضائیه با وزیر دادگستری عراق

بغداد-ایرنا- کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر امروز سه شنبه با خالد شوانی وزیر دادگستری عراق دیدار کرد و دو طرف چند محور همکاری قضایی بین دو کشور از جمله فعال سازی توافقات و یادداشت تفاهم های بین دو کشور را به بحث و گفت و گو گذاشتند.

به گزارش ایرنا، غریب آبادی که در راس هیات قضایی در وزارت دادگستری عراق با وزیر عراقی دیدار کرد، دیروز و امروز دیدارهای متعددی با مقام های قضایی عراق داشت. پیگیری و تسریع رسیدگی به پرونده ترور فرماندهان شهید پیروزی یکی از دستورکارهای اصلی سفر کاظم غریب آبادی است که بنا به دعوت ریاست عالی دستگاه قضایی عراق به بغداد سفر کرده است..

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری عراق، در این دیدار، دو طرف درباره «پرونده مدیریت زندان ها، تبادل تجربیات قضایی و فعال سازی یادداشت تفاهم ها و توافقات ایران و عراق و انتقال محکومان قضایی بین دو کشور گفت و گو کردند».

فعال سازی توافقات قضایی دوجانبه، محور دیدار معاون قوه قضائیه با وزیر دادگستری عراق

در این دیدار، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و احمد لعیبی عبدالحسین مدیر کل دایره روابط دادگستری نیز حضور داشتند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در آستانه صدور کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان، در بدو ورود به بغداد خواستار تسریع در تکمیل پرونده ترور فرماندهان پیروزی شد. او ابتدا در محل ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی و همراهانشان حضور یافت و به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

غریب آبادی با تاکید بر تسریع رسیدگی و تکمیل پرونده ترور فرماندهان بزرگ پیروزی، اظهار داشت: در این سفر سه روزه، این پرونده مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت. در ایران این پرونده در آستانه صدور کیفرخواست است و امیدواریم در عراق نیز هر چه زودتر کیفرخواست، تقدیم دادگاه شود تا همه مرتکبان و آمران و عاملان در پیشگاه عدالت محاکمه شوند.

چند روز پیشتر، فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق در مراسم رسمی سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی اقدام دولت ترامپ در ترور فرماندهان مقاومت را «جنایت خائنانه» خواند و بر ضرورت پیگیری «بی تردید» دستگاه قضایی درباره پرونده این جنایت تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha