۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷
کد خبر: 85014461
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استان سمنان وارد رنگ‌بندی نارنجی کرونایی شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷
کد خبر: 85014461
استان سمنان وارد رنگ‌بندی نارنجی کرونایی شد

سمنان- ایرنا- طبق اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک شهرستان در وضعیت نارنجی پرخطر، سه شهرستان در وضعیت زرد و نیمی از شهرستان‌های استان سمنان اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در استان سمنان شهرستان سرخه در وضعیت نارنجی و شهرستان های دامغان، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.
طبق جدیدترین اعلام رنگ‌بندی شهرستان‌های شاهرود، میامی، سمنان و آرادان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

به گزارش ایرنا، کرونا از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ در کشور شایع و واکسیناسیون سراسری نیز از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ در کشور آغاز شد.

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون هفت میلیون ۳۳۷ هزار و ۴۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و اکنون ۲۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۵۵ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اکنون هیچ شهرستانی شهرستان وضعیت قرمز قرار ندارد؛ همچنین چهار شهر در وضعیت نارنجی، ۱۰۲ شهر در وضعیت زرد و ۳۴۲ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha