گرامیداشت هفته ملی کودک با بیش از یکهزار عنوان برنامه در سمنان + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با اشاره به پیش‌بینی یکهزار و ۹۲ عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته ملی کودک در این استان، گفت: شیوه‌نامه فعالیت «باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان» این نهاد در سمنان تدوین شد و در کشور به تصویب رسید و در هفته کودک رونمایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرتضی مزینانی روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: گردهمایی بیش از ۳۵۰ کودک از زبان‌آموزان کانون زبان ایران، همایش پیاده‌روی خانوادگی فراجا، حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از ۱۰ اجرا در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و میامی، برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره ملی در مسیر آفرینش از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در این استان است.

وی اضافه کرد: آغاز فعالیت کانون‌یاران و آغاز فعالیت شوراهای نوجوانان و خانواده و باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان و برگزاری جشنواره کودک، نوجوان و رسانه از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در این استان است.

گرامیداشت هفته ملی کودک با بیش از یکهزار عنوان برنامه در سمنان + فیلم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان گفت: توجه ویژه و برجسته به حقوق، نیاز و خواسته های کودکان از جمله اهداف گرامیداشت هفته ملی کودک است.

وی اظهار کرد: ۹۱ عنوان برنامه استانی و ۶۳۰ برنامه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های سمنان برای بزرگداشت هفته ملی کودک تدارک دیده شده است.

گلایه از کم‌کاری‌ها در حوزه کودک

به گفته وی ۴۲ دستگاه اجرایی طبق قانون در حوزه کودک وظیفه دارند و در سمنان ۳۷ نهاد دولتی دارای وظیفه در حوزه کودک مشخص شدند که با وجود تاکیدها فقط ۶ دستگاه اجرایی استان برنامه‌های خود را در بزرگداشت هفته ملی کودک اعلام کرد.

وی تاکید کرد: کانون‌پرورش و فکری کودکان و نوجوانان نقش راهبری در گرامیداشت هفته ملی کودک دارد و طبق شیوه‌نامه‌ها همه دستگاه‌های اجرایی باید در گرامیداشت این مناسبت نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برخی دستگاه‌های اجرایی به دلیل کم‌توجهی به حوزه کودک و نوجوان گلایه کرد.

مزینانی با بیان اینکه برای نخستین بار شورای اجتماعی در استانداری فقط با موضوع گرامیداشت هفته کودک برگزار شد، افزود: استانداران رییس ستاد گرامیداشت هفته ملی کودک و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دبیری این ستاد را برعهده دارد.

حرکت به سوی آموزش‌های نوین و ارتقای سواد رسانه‌ای

وی با بیان اینکه پانزدهم تا بیست و یکم مهر هفته ملی کودک نامگذاری شده است، اضافه کرد: استان سمنان در اقدامی ابتکار از دوازدهم به پیشواز گرامیداشت هفته ملی کودک می‌رود.

وی گفت: کانون‌پرورش و فکری کودکان و نوجوانان سمنان دوازدهم مهر با شعار «برای ارتباطات کودکان برای آینده روشن» و سیزدهم مهر ماه با شعار «سلامت کودکان برای آینده درخشان‌تر» به استقبال گرامیداشت هفته کودک می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان ابراز کرد: این نهاد تخصصی حوزه کودک به سمت ارایه آموزش‌های نوین و ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه هدف خود گام برداشته است که تشکیل کانون علوم و فناوری‌های نوین با ۶۴ رشته از جمله راهبردها است.

وی اضافه کرد: عضویت رایگان فرزندان اهالی رسانه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امکان شرکت به طور رایگان در کلاس‌های ترم پاییزه و تجلیل از خبرنگاران از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته کودک با مشارکت اصحاب رسانه است.

به گفته مزینانی، جذب ۴۲ نفر با قرارداد شرکتی به منظور تامین نیروی انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در دستور کار است و همراهی خیران و افزایش اعتبارات تملک دارایی برای نوسازی ناوگان فرسوده مراکز کانون سیار از جمله درخواست‌های این نهاد تخصصی حوزه کودک است.

آمار فاجعه‌بار شهادت کودکان بی‌گناه در غزه/ راه شهید حسن نصرالله ادامه دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان ادامه داد: سید مقاومت یک شخص نبود، بلکه یک مکتب، ایده‌ئولوژی متعالی بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب راه این شهید ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان ۱۶ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار با بیش از ۲۰ هزار عضو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha