ارمغانی: حدادی را در ۲ دیدار آینده در اختیار نداریم/ شیوه بازی تیم ملی تغییر خواهد کرد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی بسکتبال، گفت: به دلیل آنکه «حامد حدادی» را در ۲ دیدار آینده انتخابی جام جهانی در اختیار نداریم، در شیوه بازی و انتقال توپ باید تغییراتی را ایجاد کنیم.

سعید ارمغانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین شرایط تیم ملی در پنجره ششم انتخابی جام‌جهانی بسکتبال تاکید کرد: این روزها درگیر رقابت‌های لیگ برتر و رصد بازیکنانی هستم که شانس حضور در ترکیب تیم ملی را دارند و می‌خواهم بهترین‌ها را برای پنجره ششم در اختیار داشته باشم.

وی ادامه داد: هفته آینده و از ۲۱ بهمن اردوی تیم ملی آغاز خواهد شد تا آماده ۲ دیدار پایانی خود در پنجره ششم انتخابی جام‌جهانی شویم. ۲۶ بهمن ماه هم باید تهران را به مقصد ژاپن ترک کنیم تا در روزهای پنجشنبه ۴ اسفند (۲۳ فوریه ۲۰۲۳) برابر ژاپن و یکشنبه ۷ اسفند (۲۶ فوریه ۲۰۲۳) برابر چین به میدان برویم.

ارمغانی یادآور شد: با توجه به شرایط کشور چین قرار است دیدار ما با این تیم در هنگ‌کنگ برگزار شود و بعد از بازی با ژاپن باید به جای چین به هنگ‌کنگ برویم. شرایط برای صعود ما فراهم است اما این مساله اول به خود ما و بعد به عملکرد تیم بسکتبال قزاقستان باز می‌گردد چرا که فعلا ما یک برد از آنها پیش هستیم و اگر در ۲ دیدار آینده نیز همین روند طی شود صعودمان به جام‌جهانی بسکتبال قطعی خواهد بود.

ارمغانی: حدادی را در ۲ دیدار آینده در اختیار نداریم/ شیوه بازی تیم ملی تغییر خواهد کرد

ارمغانی در خصوص عملکرد ملی‌پوشان بسکتبال کشورمان تاکید کرد: اشکالی که در کار وجود دارد این است که ما عملکرد یکسانی را در بین بازیکنان نمی‌بینیم چرا که متاسفانه نوسان زیادی دارند و این مساله خوب نیست. برخی از بازیکنان ما در یک بازی خیلی خوب هستند و در بازی بعد که با چند روز اختلاف برگزار می‌شود تفاوت‌ چشمگیری دارند. این مساله می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد از جمله فشار مسابقات و لیگ که باید بررسی شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان ادامه داد: از زمانی‌ که به ایران آمدم و تیم را در اختیار گرفتم روی این مساله کار کردیم و طبق آمار شرایط بهتر شده و این روند باید ادامه داشته باشد. البته ترنور ( توپ از دست رفته ) هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت چرا که در بازی امکان خطا و اشتباه وجود دارد و بازیکنان ایرانی هم مستثنی نیستند.

ارمغانی: حدادی را در ۲ دیدار آینده در اختیار نداریم/ شیوه بازی تیم ملی تغییر خواهد کرد

او در پاسخ به این سئوال که چه اطلاعاتی از آخرین تغییر و تحولات دو تیم بسکتبال ژاپن و چین دارد، گفت: چینی‌ها یک مربی خوب و مطرح به نام جور جوویچ صربستانی را به خدمت گرفتند که سابقه حضور در یورو لیگ و قهرمانی جهان را دارد و چهره‌ای شناخته شده است. البته هنوز مشخص نیست با حضور او چه تغییراتی در نحوه بازی یا حضور بازیکنان چین صورت خواهد گرفت و عملا این مساله برای ما نامشخص است. در مورد ژاپن هم باید بگویم به احتمال فراوان بازیکن NBA آنها نمی‌تواند در این پنجره بازی کند و آن‌ها با همان ترکیبی که به تهران آمدند در برابر ما صف‌آرایی خواهند کرد.

ارمغانی به حضور نداشتن حامد حدادی در ترکیب تیم ایران هم اشاره کرد و افزود: ما هم یک بازیکن خوب خود را در اختیار نداریم و باید در شیوه بازی و انتقال توپ در زمین تغییراتی را ایجاد کنیم و با تغییراتی که مد نظرمان است در ۲ بازی آینده به زمین می‌رویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha