۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۲۰
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85014546
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دانش آموز تراز انقلاب با فرهنگ رضوی تربیت می‌شود

گرگان - ایرنا -مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی با نام امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی تربیت می شوند.

به گزارش ایرنا، سیدرضا نظری روز دوشنبه در نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: عطر و بوی امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در مدارس استان گلستان و در بین دانش آموزان با جشنواره سرود رضوی پیچیده و استشمام می شود.
وی اظهار داشت: چراغ قرارگاه سرود رضوی در گلستان روشن شده و در این استان کلید خورده که با ائتلاف از همه دستگاه های متولی در این مهم استفاده و همگان در این رویداد بزرگ ملی سهم خواهند داشت که بی شک با نام امام رضا (ع) خیلی افراد تمایل به مشارکت دارند.
وی بیان کرد: ۶۴ مربی سرود برای توانمندسازی مربیان از سراسر کشور وارد استان شده و از امروز کارگاه هایی با حضور اساتید برجسته تشکیل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این نشست گفت:اصحاب فرهنگ و رسانه در ارتقا سطح آگاهی مردم نقش ویژه ای داشته وآثار دوازدهمین دوره جشنواره سرود رضوی متفاوت تر، کیفی تر و اثربخش تر از دوره های گذشته خواهد بود.
محمد رعیت افزود: اصحاب رسانه همچون گذشته در این رخداد ملی فاخر و نشر فرهنگ رضوی نقش برجسته ای ایفا می کنند.
وی اظهار داشت:برگزیدگان اصحاب فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه استان گلستان در هریک از موارد ۱۶ گانه جشنواره از حمایت و سرانه حمایتی برخوردار شده و هدیه ویژه ای دریافت خواهند کرد.
وی بیان کرد: اصحاب رسانه ای که در بخش رسانه جشنواره رضوی رتبه های برگزیده را کسب کنند جدا از مبلغ حمایتی همراه خانواده های خود به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
اولین مرکز آفرینش هنرهای آوایی در گلستان شروع به کار خواهد کرد
سعید باقری کارشناس آواها و نواهای وزارت آموزش و پرورش هم در این نشست گفت: سرود متعلق به آموزش و پرورش و دانش آموزان بوده و تلفیق سرود رضوی و آموزش پرورش تلفیق دقیق و برنامه ریزی شده است.
وی اظهار داشت: اولین مرکز آفرینش هنرهای آوایی در مرکز گلستان در قالب استودیو صدابرداری و تولید هنرهای آوایی و سرود استارت زده شده و در حال برنامه ریزی برای تجهیز آن در کانون فرهنگی و تربیتی طاها گرگان هستند.
وی بیان کرد: با تجهیز این استودیو هنرمندان و نوازندگان کارهای با کیفیت تر و فاخرتری تولیدمی کنند.
باقری افزود: با برگزاری جشنواره سرود رضوی در گلستان، نوید برکت و رحمت و روزهای خوب برای هنرهای آوایی استان خواهد بود که در کشف، پرورش و تولید آثار فاخر استعدادهای استان گلستان موثر است.
سید مجتبی ذبیحی دبیر جشنواره سرود رضوی هم در این نشست گفت: اولویت جشنواره در مدح امام رضا (ع)، فاطمه معصومه (س)، احمدبن موسی و جلوه های فرهنگی رضوی بوده است.
وی افزود: این جشنواره در سه بخش رقابتی، پاتوقی و همگانی به ترتیب ۱۵ نفره، ۱۰ نفره و ۱۰۰ نفره برگزار خواهد شد و داوران اساتید برجسته کشور هستند که در نهایت حدود ۴۰۰ نفر را در بخش های مختلف میزبان خواهیم بود.
وی بیان کرد: برگزیدگان جشنواره به ترتیب ۱۵، ۱۰ و هشت میلیون جوایز نقدی دریافت خواهند کرد و گروه های برگزیده به مشهد مقدس دعوت خواهند شد.

امام رضا (ع) محور وفاق و وحدت اصحاب فرهنگ و هنر است

همچنین مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) محور وفاق و وحدت همه گرایش های سیاسی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه است.

مرتضی سعیدی زاده روز دوشنبه در نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: یکی از ماموریت های بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) احیا فرهنگ اهل بیت(ع) در زیست بوم فرهنگ و هنر اسلامی و بین المللی است که محاسن و زیبایی های کلام معصومین (ع) را از سراپرده هنر، فرهنگ و رسانه به سمع دل و جان مخاطبان، عموم جامعه و مردم قرار دهیم.
وی اظهار داشت: از سال ۱۳۸۱ تاکنون بیش از هشت میلیون و ۵۹۹ اثر برگزیده ۱۹ جشنواره گذشته بوده که مردم و عموم جامعه آثارشان را پیشکش امام رضا (ع) کردند و می توان ادعا کردد این جشنواره ها عمومی ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور بوده که از همه ظرفیت ها برای ارادت به آستان مقدس امام رضا (ع) بهره گیری کرده و میدان را برای نمایش این ارادت ها باز کرده است.
وی بیان کرد: یکی از اهداف این جشنواره تخصصی و حرفه ای کردن آثار صاحبان اندیشه، خرد و بهره مندی آحاد جامعه از تولید محصولات آنها در بستر حرفه ای بوده و همچنین این آثار فاخر و فراگیر را در جامعه ایران اسلامی توسعه دهیم.
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: داوران این جشنواره، متخصصان ملی و حرفه ای در حوزه هنر و رسانه کشور هستند که رقابت تخصصی در بین اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را برای تولید محصول و ارائه به جامعه هدایت می کنند.
سعیدی زاده با اشاره به میزبانی دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در استان گلستان افزود: برای برگزیدگان این جشنواره بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار جایزه تعریف شده است.
وی اظهار داشت: از رویدادهای جانبی دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی دوره آموزشی ۴۸ ساعته به میزبانی استان گلستان بوده که از ظرفیت مدیران سرود از سراسر استان های کشور در این دو روز استفاده و جریان تولید سرود، معرفت افزایی با رویکرد تکنیکی و فنی تجربه می شود.
وی بیان کرد: تولیدات و محصولات دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی به سمت آلبوم های سرود رفته و در بستر فضای مجازی و رسانه های کشور آماده سازی و در اختیار مخاطبان عمومی قرار خواهد گرفت و گروه های برگزیده اجراهای تخصصی و حرفه ای در سراسر کشور به صورت گردشی داشته و در زیست بوم ایران اسلامی عطر رضوی برای دلدادگان حضرت می پیچد.
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) همچنین با اشاره به عناوین ۱۶ گانه بیستمین جشنواره بین المللی گفت: شعر، ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی، سینمایی، رسانه، هنرهای نمایشی، آواها و نواها از جمله عناوین بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است.
سعیدی زاده با اشاره به بخش شعر جشنواره افزود: سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی به دبیری مرتضی حیدری آل کثیر در استان خوزستان، چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی به دبیری جواد محققی به میزبانی هندان، هفدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی آذری رضوی به دبیری سعید سلیمانپور سلمانی به میزبانی آذربایجان غربی و بیست و هفتمین جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی به دبیری محمد جواد شرافت به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به بخش ادبیات داستانی این جشنواره افزود: چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی به دبیری حمیدرضا نویدی مهر به میزبانی استان بوشهر و پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی به دبیری ساسان ناطق به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در بخش هنرهای تجسمی، هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی به دبیری مسعود نجابتی به میزبانی استان قم، دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی به دبیری مهدی زابل عباسی به میزبانی استان خراسان رضوی و نوزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی به دبیری غلامرضا سپهری به میزبانی استان تهران خواهد بود.
وی بیان کرد: بخش سینمایی این جشنواره پانزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به دبیری بهروز شعیبی به میزبانی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور به دبیری سید جلال فیاضی به میزبانی استان گیلان خواهد بود.
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به دبیری علی محمد رادمنش به میزبانی استان کرمان، سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی به دبیری مهدی سیم ریز و شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی به میزبانی استان آذربایجان شرقی در بخش هنرهای تجسمی و ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی به دبیری احمد صدری به میزبانی استان فارس در بخش آواها و نواها خواهد بود.
وی اظهار داشت: اختتامیه این جشنواره ها در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ همزمان با میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: علاقه مندان به شرکت در جشنواره سرود رضوی به دبیری سید مجتبی ذبیحی تا ۲۸ اسفندماه سال جاری مهلت ارسال آثار خود را داشته و در نیمه اول اردیبهشت ماه هم نیزبان گروه های برتر جشنواره سرود خواهیم بود و این جشنواره ها از سال جاری برنامه ریزی شده که به مدت چهارسال در هر استانی پایدار باشد و استان گلستان هم تا چهار سال آینده میزبان جشنواره ملی سرود رضوی خواهد بود.
سعیدی زاده همچنین با اشاره به جشنواره رسانه در گیلان افزود: جریان گفتمان حول فرهنگ رضوی و امام رضا (ع) بوده و در آینده از همه اصحاب رسانه ای که در فضای کشور کار می کنند بخش ویژه ای مختص آثار آنها درباره فرهنگ رضوی با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته و راهبری خواهد شد.
وی اظهار داشت: هفته های فرهنگ رضوی در بستر استان ها باید شکل گرفته و رویدادهای فرهنگی و هنری چون شعر، سرود، تئاتر، موسیقی و نمایشگاه کتاب در بوم استان بوده و عطر رضوی را به مانند موتور تولیدات پراکنده کنند و فضای گفتمانی و معرفتی با حمایت رسانه های کشور شکل بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha