۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85015005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ دانش آموز زنجانی برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کردند

زنجان - ایرنا - مسوول اعتکاف دانش آموزی استان زنجان گفت: تاکنون ۷۰۰ دانش آموز زنجانی برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده‌اند، که طبق برنامه‌ریزی‌ها ۱۰ مسجد میزبان اعتکاف دانش آموزان این استان است و پیش بینی می‌شود در این آیین معنوی ۲ هزار نفر از گروه‌های هدف شرکت کنند.

حجت الاسلام حمید حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از مجموع مساجد ۲ مسجد بصورت ذخیره در نظر گرفته شده است تا در صورت استقبال بیشتر، گروههای هدف امکان حضور در این مراسم معنوی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شهرهای خرمدره، خدابنده و ماهنشان هر کدام یک مسجد میزبان دانش آموزان معتکف است، اضافه کرد: در رده های سنی ۹ تا ۱۴ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال از ۱۳ رجب همزمان با ۱۵ بهمن جاری به مدت سه روز برای دانش آموزان دختر و پسر برگزار خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: مسجد قائم آل محمد(عج) کوی فرهنگ شهر زنجان نیز ویژه کنکوری ها هم در نظر گرفته شده است که برای اولین بار برگزار می شود و در آن مراسم علاوه بر جنبه های معرفتی و معنوی، به مباحث علمی، تحصیلی همچنین مشاوره تحصیلی به طور ویژه پرداخته خواهد شد.

مسوول اعتکاف دانش آموزی استان زنجان گفت: در هزینه اعتکاف دانش آموزان تخفیف لحاظ و برای موجه شدن غیبت و تسهیلگری حضور دانش آموزان در مراسم اعتکاف هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش استان انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه های جانبی اعتکاف دانش آموزی خاطرنشان کرد: برگزاری حلقه های معرفتی، مسابقات فرهنگی، بازی های تشکیلاتی، برگزاری محفل قرآنی دانش آموزی، مشاوره تحصیلی و روانشناسی از جمله برنامه های اعتکاف دانش آموزی خواهد بود.

به گفته حجت الاسلام حسنی، انقلاب اسلامی تحولی بنیادین در رویکرد معنوی جامعه ایران پدید آورد و مراسم معنوی اعتکاف با حضور پرشور نسل جوان اعم از دانش‌آموز، دانشجو و طلبه از رویش‌های با برکت انقلاب اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha