۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85015015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت به تمام تعهدات سفر به گلستان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ عمل کرد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به فرصت طلایی جبران کمبودها از محل سفر استانی رییس جمهور گفت: دولت به تمام تعهدات سفر به گلستان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ عمل کرد.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، اقدامات زیربنایی فراوانی در گلستان انجام شده و روند این خدمت رسانی با قدرت و قوت ادامه دارد.

وی بیان کرد: گلستان استانی با ظرفیت‌های بکر است که تلاش می‌کنیم این پتانسیل را تبدیل به فرصتی برای تسریع در رسیدن به توسعه کنیم.

استاندار گلستان به طرح‌های دهه فجر این استان اشاره کرد و گفت: در این ایام ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه عمرانی و اقتصادی به‌بهره‌برداری رسیده و یا ساخت آن آغاز خواهد شد که هزینه اجرای آن ۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان است.

زنگانه گفت: طرح‌های دهه فجر امسال گلستان افزون بر ۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌کند

وی به بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گلستان اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه تولید میگو در استان با ۲ برابر افزایش به ۳ هزار تن رسید که هزار و ۸۰۰ تن آن به ارزش ۹ میلیون دلار صادر شد.

زنگانه بیان کرد: تلاش می‌کنیم تولید میگوی گلستان را با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده به ۲۰ هزار تن برسانیم.

استاندار گلستان ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های آرد استان از ۱۸ به بالای ۳۲ درصد، کشت قراردادی محصولات کشاورزی از ۷ به ۷۰ هزار هکتار و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و کلزای از جمله خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

وی به مشکلات گلستان در تامین آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت: دولت برای حل این مشکل تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص داد.

ایجاد ۸ هزار و ۸۴۰ شغل در گلستان

استاندار گلستان گفت: برای اجرای این تعداد طرح و پروژه در استان ۷۷ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف جذب شده یا سرمایه گذاری آن آغاز می شود.

وی افزود از این تعداد، ۴ هزار و ۹۲۴ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۳۵هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار و یک هزار و ۶۷۳ پروژه عمرانی با ۴۱ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی برای ایجاد هر شغل ۳۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

زنگانه افزود: از ابتدای امسال مطابق گزارش دبیرخانه اشتغال گلستان ، ۳۱ هزار فرصت شغلی از سوی دستگاه های مرتبط در سامانه ثبت شده است .

به گفته وی با راستی آزمایی صورت گرفته گلستان جزو چهار استان برتر کشور در ایجاد فرصت های شغلی جدید امسال قرار دارد.

چشم انداز افزایش سرانه درآمدی ساکنان گلستان

استاندار گلستان با اشاره به این که سرانه درآمد ساکنان این استان نصف میانگین کشوری است، گفت: برنامه ریزی شده که این سرانه از ۵۶ هزار میلیارد تومان فعلی در افق ۱۴۰۴ به ۲۲۵ هزار میلیارد تومان برسد.

زنگانه ادامه داد: پایین بودن سرانه درآمد ساکنان گلستان نسبت به میانگین کشوری یکی از چالش های مهم به شمار می‌رود که اگر حرکت و تحول برای افزایش آن انجام نشود این بیشتر خواهد شد.

لزوم استفاده از فرصت طلایی دولت سیزدهم

استاندار گلستان گفت: برای شتاب در توسعه زیربنایی استان باید از فرصت طلایی به وجود آمده توسط دولت سیزدهم بیشتر بهره برداری کنیم چون با بودجه سنواتی که در اختیار استان قرار می گیرد، کارسخت و زمان بر است.

وی سفر رییس جمهور به گلستان را یک اتفاق فوق العاده برای شتاب در توسعه استان برشمرد و افزود: این سفر اعتبارات استان را ۱۸ برابر بودجه یکسال استان افزایش داده است.

وی ادامه داد: در این سفر از محل اعتبارات مصوب بودجه عمرانی به جز اعتبارات قانون بودجه، ویژه دیده شده و به عنوان یک فرصت طلایی یک گام رو به جلو برای پیشرفت استان است.

زنگانه گفت: اگر قضاوت منصفانه داشته باشیم دولت سیزدهم وظیفه خود را برای پیشرفت استان ادا کرده است.

وی مصوب کردن ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی، ۱۱۲ هزار میلیارد ریال وام بانکی اشتغال آفرین، ۱۷ هزار میلیارد ریال وام ازدواج جوانان و ۷ هزار میلیارد ریال وام قراض الحسنه وتعهد ارزی را از جمله رهاورد سفر دولت سیزدهم به گلستان برشمرد.

وی افزود: با لحاظ تعهد ارزی برای راه اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان، دولت سیزدهم ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گفته وی اعتبارات عمرانی گلستان افزایش یافته و از لحاظ رشد اعتبارات جزو۱۰ استان نخست کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با این وجود، با کمک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان پیگیر هستیم اعتبارات اعم از عمرانی و هزینه ای را در سال مالی ۱۴۰۲ افزایش داده شود.

علاج بخشی خلیج گرگان

استاندار گلستان نجات خلیج گرگان را یکی از چالش های مهم زیست محیطی استان برشمرد و گفت: طرح این مهم سبب شده تا توجه به این مهم در دستور کار همه مسوولاان ارشد و وزارتخانه ای قرار گرفته و پیگیری برای علاج بخشی آن سرعت گیرد.

به گفته وی پمپاژ آب به خلیج گرگان و لحاظ حق آبه از نکارود باجدیت پیگیری می شود و علاج بخشی این پهنه آبی مورد توجه مسوولان است.

وی با تاکید بر این که همراهی بیشتر در مشارکت برای علاج بخشی یک ضرورت است، افزود: برای دستیابی به وضعیت مطلوب باید به این مهم توجه و عمل شود تا علاج بخشی ۱۰۰ درصدی خلیج گرگان رخ دهد.

وی ادامه داد: کار لایروبی از کانال آشور در دست اجرا بوده و کمتر از یکسال بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام آن لایروبی در کانال های چاپقلی و خزینی هم اجرایی می شود.

به گفته وی برای لایروبی کانال آشور ، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال آن اختصاص داده شده است.

تعیین تکلیف طرح گردشگری آشوراده

زنگانه گفت: با توجه به این که عملیات اجرایی طرح گردشگری آشوراده در دولت قبل به زمین شده بوده و اجرایی نشدن آن طولانی می‌شد، در دولت سیزدهم به این مهم توجه شده و با جدیت اقدام در دستور کار قرار گرفته است.

وی ایجاد جاده به طول ۷۰۰ متر، توافق با شورای عالی شهرسازی برای اجرای طرح گردشگری آشوراده در زمینی به وسعت ۲۲ هکتار و توافق با شورای عالی شهرسازی برای تغییر کاربری زمین های اجرای طرح را از جمله اقدام انجام شده برشمرد و گفت: علاج بخشی خلیج گرگان هم در راستای شتاب در اجرای طرح گردشگری آشوراده است که اسکله بندرترکمن هم لایروبی خواهد شده و در بهار سال ۱۴۰۲ به عنوان اسکله گردشگری از آن بهره برداری کنیم.

به گفته وی با اجرای لایروبی اسکله بندرترکمن ، ورود اتوبوس دریایی را خواهیم داشت که باید با تلاش دستگاه های مرتبط موانع سر راه از جمله حقوقی سریع تر برطرف شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان هم در این نشست گفت: انقلاب اسلامی که به برکت امام راحل به پیروزی رسید به عنوان الگو در حال گسترش است.

حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی با تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، افزود: امام خمینی (ره) علیه ظلم، فساد و استبداد قیام کرد.

وی بر هوشیاری در برابر جنگ ترکیبی دشمن علیه انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی در خصوص برنامه های گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان گفت: کمیته‌های زیر مجموعه ستاد در استان بیش از ۸ هزار برنامه متنوع در بخش های مختلف تدارک دیده شده در ایام الله دهه فجر اجرا می‌شود.

استان گلستان واقع در شمال کشور، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در خود جای داده و به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha