۱.۶ میلیارد ریال پرونده تخلفات حوزه آرد و نان در سبزوار تشکیل شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۸۵ پرونده مرتبط با تخلفات حوزه آرد و نان به ارزش یک میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال از ابتدای امسال در این شهرستان تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

علی اصغر امانیان، روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همین مدت ۲۰۱ کیسه آرد قاچاق با حجم هشت هزار و ۴۰ کیلوگرم به ارزش پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در شهرستان سبزوار کشف شده که این محموله آرد به چرخه خبازی‌ها بازگشته و متخلفان پس از رسیدگی پرونده در تعزیرات به پرداخت جریمه محکوم شده اند.

وی گفت: از زمانی که دبیرخانه آرد و نان به جهاد کشاورزی واگذار شده، تیم هایی با همیاری بازرسان جهاد کشاورزی و بسیج اصناف تشکیل و در نوبت های مختلف از نانوایی های سطح شهرستان سرکشی می کنند.

امانیان با تاکید بر اینکه نسبت به تخلفات حوزه آرد و نان هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت، گفت: مجموعه جهاد کشاورزی، اتحادیه نانوایان و بسیج اصناف با کمک دستگاه اطلاعاتی، امنیتی، سپاه و بسیج بر نحوه توزیع و مصرف آرد و رعایت ساعات کاری نانوایان شهرستان نظارت مستمری دارند.

وی ادامه داد: فروش نان حجمی، کم‌فروشی، گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد دولتی برخی از تخلفات اصلی نانوایان در سطح شهرستان سبزوار بوده است.

حدود ۳۰۰ نانوایی یارانه پز در شهرستان های سبزوار، داورزن، خوشاب و ششتمد فعال هستند که از این تعداد ۱۷۰ واحد نانوایی در شهر سبزوار فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha