۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1104
کد خبر: 85015566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در دیدار سفیر ایران با وزیر صنعت عراق

بغداد-ایرنا- «محمد کاظم آل صادق»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، امروز سه شنبه در محل وزارتخانه با «خالد بتال الجغیفی»، وزیر صنعت و معدن عراق در زمینه همکاری های صنعتی مشترک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، در این ملاقات، سفیر جمهوری اسلامی ایران با برشمردن ظرفیت ها، مزایای نسبی و فرصت های موجود برای توسعه همکاری های صنعتی و معدنی بر آمادگی بخش صنایع و معادن ایران و نیز شرکت های مرتبط برای توسعه این همکاری ها تاکید کرد.

بررسی ابعاد احداث شهرک های صنعتی مشترک و انعقاد قرارداد در این خصوص، آمادگی برای راه اندازی کارخانه سیمان، خط تولید لبنیات، کارتن سازی، لاستیک سازی، مواد غذایی در عراق، ظرفیت بالقوه صادرات مجدد از عراق به ایران و ... از جمله محورهای مطرح شده از سوی آل صادق بود.

بررسی ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در دیدار سفیر ایران با وزیر صنعت عراق

وزیر عراقی نیز توسعه مناسبات صنعتی و اقتصادی را به مصلحت دو کشور دانست و تمرکز کنونی سیاست های صنعتی و معدنی عراق را حمایت و راه اندازی از صنایع راهبردی خواند و به نیاز کشورش برای مشارکت با طرف های ایرانی به ویژه در زمینه صنایع پتروشیمی اشاره کرد.

خالد بتال الجغیفی، حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و ایجاد صندوق حمایت از جوانان را در زمره اولویت های وزارتخانه تحت امر خود دانست و افزود که از شرکت های ایرانی مرتبط برای حضور در همایش معادن در ماه می ۲۰۲۳ (حدود سه ماه دیگر) دعوت به عمل خواهد آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha