بلینکن در دیدار با محمود عباس: برداشتن گام‌ها برای کاهش تنش ضروری است

تهران-ایرنا-وزیر خارجه آمریکا عصر امروز سه‌شنبه پس از سفر به رام‌الله با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا عصر امروز (سه شنبه) از فلسطین اشغالی وارد رام الله شد و با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین دیدار کرد.

بلینکن در دیدار با محمود عباس رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «برداشتن گام‌هایی برای کاهش تنش میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها ضروری است».پ

وی تصریح کرد: «ما با هر حرکتی که بتواند راهکار دو دولتی را دشوار کند، از جمله گسترش شهرک سازی، مخالفیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما با سیاست‌، بیرون راندن و آسیب رساندن به موقعیت تاریخی اماکن مقدس مخالفیم».

بلینکن اضافه کرد: در طول سفرم به فلسطین، راه های کاهش خشونت را مورد بررسی قرار دادم و به اسرائیلی‌ها نسبت به تعهد همیشگی آمریکا به امنیت اسرائیل اطمینان دادم.
 
وی گفت: بایدن همچنان به اصل راه حل دو دولتی متعهد است و ما با هر اقدامی که دستیابی به این راه حل را دشوار می کند، مخالفیم.
 
بلینکن ادامه داد: ما از همه تلاش‌ها برای نزدیک‌تر شدن به صلح حمایت می‌کنیم و 50 میلیون دلار دیگر به آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) کمک مالی کردیم.
 
وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: چالش پیش روی ما متوقف کردن خشونت است و فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باید اوضاع را آرام کنند و ما از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها انتظار داریم گام‌هایی برای اعتمادسازی و تنش‌زدایی بردارند.

وی همچنین در تکرار لفاظی‌ها خود علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز و قدرت منطقه‌ای ایران گفت: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد و ما در کنار سایر کشورها در برابر اقدامات بی‌ثبات کننده تهران ایستاده‌ایم. با اسرائیل برای مقابله با ایران همکاری می‌کنیم.

بلینکن در ادامه اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه ایران در رابطه با جنگ روسیه و اوکراین گفت: ما نگران حمایت نظامی ایران از روسیه هستیم.

محمود عباس در این دیدار تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئول حوادث و رخدادهای جاری در اراضی اشغالی است و اقدامات این رژیم موجب ضربه به راهکار دو دولتی شده و در تضاد با توافقنامه‌های به امضا رسیده است.

رئیس تشکیلات خودگردان تاکید کرد که مخالفت با تلاش‌های فلسطینیان برای دفاع از خود و حقوق مشروع خود در محافل بین‌المللی و عدم تامین حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین، موجب تشویق هرچه بیشتر رژیم اشغالگر صهیونیستی به ارتکاب جنایت و نقض قوانین بین‌الملل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی به جنایات خود اعم از توسعه شهرک‌سازی، الحاق اراضی فلسطینی، قتل و کشتار فلسطینیان و تخریب خانه‌های آنان و غیره ادامه می‌دهد بدون اینکه بازخواست و مجازات شود.

محمود عباس تصریح کرد که توقف تمامی اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی، شرط اصلی بازگشت به چشم‌انداز سیاسی و پایان اشغالگری طبق قوانین بین‌الملل است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیروز دوشنبه وارد فلسطین اشغالی شد. این اولین سفر رسمی بلینکن به فلسطین اشغالی از زمان تشکیل دولت راست گرا و افراطی رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو است.

به نوشته روزنامه عبری زبان هاآرتص، بلینکن در سفر روز دوشنبه‌ خود به فلسطین اشغالی، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم و ایلی کوهن همتای صهیونیستی‌اش دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود عصر امروز سه شنبه راهی کرانه باختری شده و با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی در سایه تشدید تنش در کرانه باختری و احتمال انفجار اوضاع در این منطقه صورت گرفته است.

منابع عبری‌زبان اعلام کردند که محور اصلی سفر بلینکن به منطقه از جمله فلسطین اشغالی، ایران، مسئله عادی سازی روابط با عربستان و مسئله فلسطین بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha