۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 1005
کد خبر: 85015665
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ارزش صادرات غیرنفتی فارس ۲۴ درصد افزایش یافت

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۲۰
کد خبر: 85015665
ارزش صادرات غیرنفتی فارس ۲۴ درصد افزایش یافت

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: میزان صادرات غیر نفتی استان تا پایان آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳۴ درصد و از نظر ارزش ارزی ۲۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، حمید رضا ایزدی، سه شنبه در آیین گرامیداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان فارس در شیراز افزود: بر این اساس طی مدت مذکور یک و چهار دهم میلیون تن کالای غیر نفتی به ارزش یک و نیم میلیارد دلار از این استان صادر شده است.
وی، توسعه صادرات را از مهمترین روش های برقراری ارتباط اقتصادی با دنیا دانست و ادامه داد: تسهیل فرایند تولید و توسعه صادرات غیرنفتی بهترین گزینه برای رفع مشکلات اقتصادی است و رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی علاوه بر تاکید بر درونگرایی اقتصاد، به برونگرایی اقتصاد یعنی صادرات و افزایش صادرات کالاها و خدمات برای ارز آوری نیز تاکید فرموده اند.
او اظهار داشت: نوآوری، استاندارد سازی، قدرت رقابت‌پذیری ، دانش بنیان بودن، تامین زیرساخت‌ها و تسهیل فرآیند اجرایی، تلاش برای پیوستن به اتحادیه های منطقه ای و بین‌المللی، ایجاد و توسعه مراکز تجاری و بازاریابی مدیریت شده توسط تشکل های تخصصی صادراتی درعمده بازارها، ایجاد کنسرسیوم های تخصصی تولید و صادرات، تقویت و پشتیبانی از طریق دیپلماسی اقتصادی ازجمله مولفه‌های مورد نیاز صادرات موفق است.

ارزش صادرات غیرنفتی فارس ۲۴ درصد افزایش یافت
مدیران دولتی در مقابل فعالیت بخش خصوصی مانع تراشی نکنند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: انتظار بخش خصوصی از مدیران دولتی این است که در مقابل فعالیت آنها مانع تراشی نکنند.
جمال رازقی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب حمایت از بخش خصوصی است اما اگر مدیران دولتی بنای حمایت ندارند، سنگ اندازی و مانع تراشی هم نکنند.
وی ادامه داد: آنچه که امروز در اقتصاد کشور شاهد هستیم نتیجه هم مداخلات بخش دولتی و بی توجهی به توصیه ها و تذکرات بخش خصوصی است.
رکورد شکنی صادرات کشور
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان افزود: صادرات غیرنفتی کشور در ۱۰ ماه امسال برای نخستین بار رکود شکنی کرده و به رقم ۴۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.
رازقی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۲ و ۹۳ دهم درصد و در نظر ارزش ارزی افزون بر ۱۷ درصد رشد داشته است.
او ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، تمام فعالان اقتصادی در حوزه تولید و صادرات مواد شوینده و خشکبار، شیلات ، مواد غذایی و محصولات کشاورزی می‌توانند بدهی ارزی خود را با نرخ بین ۴۳ و ۴۴ هزار تومان (نرخ بازار متشکل ارزی) با واریز ارز در حساب‌ هایی که در خارج کشور معرفی خواهد شد رفع تعهد کنند.
در این آیین از ۳۰ صادرکننده نمونه استانی و ۲ صادر کننده نمونه ملی در گروه کالایی صنایع معدنی، غذایی، دانش بنیان، صنایع تبدیلی کشاورزی، شیمیایی و سیمان تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha