۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85016165
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر کردستان ۲۶۳ خودرو گرفتار در برف را رهاسازی کرد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: نیروهای امدادگر این جمعیت، طی شبانه روز گذشته ۲۶۳ خودرو گرفتار در برف را در جاده های استان رهاسازی کردند.

پیام جلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شبانه روز گذشته همچنین نیروهای امداد و نجات هلال احمر کردستان به ۷۱۷ حادثه دیده در جاده های استان کردند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته چهار نفر نیز در محورهای مواصلاتی دچار مصدومیت شدند، افزود: ۱۱۳ نفر نیز توسط نیروهای هلال احمر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و مساجد اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، تعداد نیروهای عملیاتی پرسنل اعزامی را ۴۳ نفر و نیروهای عملیاتی نجاتگر اعزامی را ۵۹ نفر اعلام کرد.

جلالی ادامه داد: روز گذشته برای امداد رسانی به مردم در جاده های استان، ۲۷ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودرو کمک دار و ۹ دستگاه خودرو ست بکارگیری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: تیم های عملیاتی هلال احمر، به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه‌ها و پست‌های موقت و کشیک شعب برای ارائه خدمات آماده هستند و علاوه بر امدادرسانی به خودروها و آسیب دیدگان، خدمات دیگری از جمله توزیع بسته غذایی و اسکان اضطراری نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

جلالی افزود: ضروری است رانندگان قبل از سفر با اطلاع کامل از وضعیت محورهای مواصلاتی و همراه داشتن تجهیزات متناسب با آن محورها سفر کنند و در صورت نامناسب بودن شرایط جوی، از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و هنگام رانندگی و عبور از مناطق برفگیر نیز حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ ندای امداد برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

بیشتر بخوانید

آمادگی استان کردستان برای اسکان مسافران در راه مانده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha