رئیس فدراسیون ورزش دانشگاهی: یورنیورسیاد محک خوبی برای بازی‌های آسیایی است

تهران - ایرنا- رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، رقابت‌های یونیورسیاد جهانی را محکی خوبی برای بازی‌های آسیایی دانست.

به گزارش ایرنا، نشست روسای انجمن‌های فدراسیون دانشگاهی به منظور بررسی وضعیت تیم‌های شرکت کننده در سی و یکمین یونیورسیاد دانشجویان جهان امروز (چهارشنبه) برگزار و در خصوص وضعیت تیم‌های شرکت‌کننده در یونیورسیاد، برنامه‌های اردویی و کادر فنی مد نظر بحث و تبادل نظر شد.

هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این نشست گفت: با توجه به اینکه یونیورسیاد به دلیل کرونا با ۲ سال وقفه به تابستان سال آینده موکول شده است روسای انجمن‌ها ضمن بررسی وضعیت ورزشکاران رشته‌های خود، زمان مسابقات انتخابی، محل اردو و برنامه تمرینی را ارائه دهند.

وی اظهار کرد: در دور قبل قرار بود ۸ رشته به مسابقات اعزام شود و در جلسه هیئت رئیسه مقرر شد بررسی بیشتری در کلیه رشته‌ها انجام و اگر رشته‌ای شرایط حضور را داشته باشد اعلام شود. رشته‌های مطرح شده در صورت کسب حد نصاب فنی و بررسی در کمیته فنی اعزام خواهند شد.

بشیریان گفت: خوشبختانه پیشنهاد ما برای افزایش سن ورزشکاران با توجه به وفقه ایجاد شده مورد قبول واقع شده و دوسال برای این یونیورسیاد افرایش پیدا کرده و دانشجویان تا سن ۲۷ سال می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی: یونیورسیاد زودتر از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه سطح یونیورسیاد بالاتر از سطح مسابقات آسیایی است این رقابت‌ها می‌تواند محک خوبی برای فدراسیون‌ها پیش از اعزام به هانگژو باشد.

در این جلسه روسای انجمن‌های تیراندازی، ژیمناستیک، تیراندازی با کمان، ووشو، شمشیربازی، تنیس‌روی میز، جودو، تکواندو، پزشکی ورزشی و دوومیدانی حضور داشتند.

سی و یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان ۶ تا ۱۷ مرداد ماه سال آینده در شهرچنگدو کشور چین برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha