بسته های معیشتی هلال احمر قشم در روستای کُنار سیاه توزیع شد

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم از توزیع بسته های معیشتی توسط اعضا و داوطلبان این جمعیت به مناسبت آغاز نخستین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در میان خانواده های محروم و کم تر برخوردار روستای کُنار سیاه در غرب این جزیره به خبر داد.

احمدنور سرودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این بسته های معیشتی برای خانواده های کم تر برخوردار شناسایی شده در این روستا و از محل کمک های خیرین، نیکوکاران و جمعیت هلال احمر این شهرستان مرزی تهیه و بسته بندی شده است.

بسته های معیشتی هلال احمر قشم در روستای کُنار سیاه توزیع شد

وی ادامه داد: ارزش کل این بسته های معیشتی ۳۴۰ میلیون ریال است و توزیع آنها با هدف کمک به اقشار کم بضاعت، ترویج فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه انجام شده است.

بسته های معیشتی هلال احمر قشم در روستای کُنار سیاه توزیع شد

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم توضیح داد: بسته های معیشتی که امروز در روستای کُنار سیاه توزیع شدند، شامل برنج ۱۰ کیلویی، شکر سه کیلویی، نخود سه کیلویی، رب گوجه فرنگی، عدس سه کیلویی، دال عدس سه کیلویی، خرما سه کیلویی و روغن مایع پخت و پز است.

بسته های معیشتی هلال احمر قشم در روستای کُنار سیاه توزیع شد

سرودی اضافه کرد: ارزش هر بسته معیشتی توزیع شده در بین اقشار کم تر برخوردار روستای کنار سیاه را بالغ بر ۱۰ میلیون ریال اعلام کرد.

بسته های معیشتی هلال احمر قشم در روستای کُنار سیاه توزیع شد

وی گفت: همچنین در مدت حضور سه ساعت اعضا و داوطلبان این جمعیت در روستای کُنار سیاه آموزش های مقدماتی امداد و کمک های اولیه به ویژه احیای قلبی و ریوی و گرفتن فشار خون به زنان و مردان این روستا از سوی مربیان داوطلب هلال احمر ارایه شد.

بسته های معیشتی هلال احمر قشم در روستای کُنار سیاه توزیع شد

مهم‌ ترین رسالت هلال‌ احمر که در اساسنامه این جمعیت نیز کاملا مشخص شده و در بخش اول اهداف چهارگانه نیز آمده، «تسکین آلام بشری» است.

تامین احترام انسان‌ ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ ها و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ ها هم از دیگر رسالت های جمعیت هلال احمر است.

اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی غرضی (Impartiality)، بی طرفی (Neutrality)، استقلال (Independence)، خدمت داوطلبانه (Voluntary Services)، بشردوستی (Humanity)، یگانگی (Unity) و جهانشمولی (Universality) است.

در نخستین روز دهه فجر تحت عنوان انقلاب اسلامی؛ امام خمینی (قدس سره)، ولایت و رهبری علاوه بر برگزاری زنگ انقلاب، نواختن بوق کشتی ها، انجام رژه موتوری از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در خیابان های این شهر، افتتاح نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت از سوی بنیاد شهید و توزیع بسته های معیشتی توسط هلال احمر انجام شد و برخی از مسوولان این شهرستان مرزی با ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شهر قشم دیدار کردند.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌ شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط