۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲
کد خبر: 85016836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذخایر خونی در خراسان رضوی نیازمند تقویت فوری است

۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲
کد خبر: 85016836
ذخایر خونی در خراسان رضوی نیازمند تقویت فوری است

مشهد- ایرنا- مسوول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی در این استان اکنون کاهش یافته است و نیازمند تقویت فوری از طریق مراجعه داوطلبان به پایگاهها برای تمامی گروه‌های خونی است.

دکتر محمد شریف‌الحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:کاهش مراجعه داوطلبان و میزان اهدای خون در دوران برودت هوا، سبب استفاده از ذخایر خونی و کاهش آن در استان خراسان رضوی شده است و از اهداکنندگان خون تقاضا داریم برای نجات جان بیماران هرچه سریعتر اقدام کنند.

وی بیان کرد: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی پشتیبان و تامین کننده خون و فراورده‌های خونی مورد نیاز ٦٢ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد سطح استان پهناور خراسان رضوی است و به منظور پشتیبانی شایسته از این بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیازمند همراهی عمومی و پر شور مردمی در طی روزهای آتی است.

وی ادامه داد: هر واحد اهدای خون، با فراورده‌های استحصالی از آن جان سه بیمار مختلف را از مرگ نجات می‌بخشد.

مسوول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره ‌کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

از ۱۸۹ هزار و ۶۳ داوطلب اهدای خون که پارسال به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده بودند، ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha