میزان اهدای خون در خراسان رضوی ۶ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: میزان اهدای خون در این استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

دکتر محمد شریف الحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بیش از ۱۸۱ هزار و ۲۸۸ نفر داوطلب به پایگاههای اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کرده ند که ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر از آنها موفق به اهداف خون شده اند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۵۴ درصد اهداکنندگان مستمر، ۳۰ درصد اهدا کننده با سابقه و ۱۶ درصد اهداکننده بار اولی هستند.

به گفته وی، میزان اهدکننده بار اولی در خراسان رضوی طی این مدت ۲۱ هزار و ۷۸۲ نفر بودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

دکتر شریف الحسینی افزود: هفت هزار و ۶۵۷ نفر از اهداکنندگان خون امسال را زنان تشکیل داده‌اند که معادل ۶ درصد از کل داوطلبان است که مشارکت زنان در اهدای خون ۱۰درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

میزان اهدای خون در خراسان رضوی ۶ درصد افزایش یافت

مشارکت ۲۸۰ داوطلب در پویش "بذل مهربانی اهدای خون"

سرپرست واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره ‌کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: امسال در پویش "بذل مهربانی اهدای خون" که همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) در خراسان رضوی برگزار شد، ۲۸۱ داوطلب اهدای خون به مرکز فنی امام رضا(ع) در این استان مراجعه کردند که ۲۳۰ نفر از این تعداد موفق به اهدای خون شدند.

دکتر شریف ‌الحسینی افزود: این پویش با هدف ذخیره سازی و ترمیم ذخایر خونی استان خراسان رضوی از ۲۸ بهمن ماه امسال در خراسان رضوی آغاز شد و تا ۲۹ بهمن ماه سال جاری به مدت ۲ روز همزمان با بعثت پیامبر اکرم(ص) ادامه یافت.

میزان اهدای خون در خراسان رضوی ۶ درصد افزایش یافت

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی اظهار داشت: میزان مراجعه داوطلبان طی روزهای اخیر به دلیل برودت و آلودگی هوا کاهش پیدا کرده است که این موضوع منجر به استفاده از ذخایر خونی و کاهش آن شده است.

دکتر شریف ‌الحسینی افزود: هم اینک ذخایر خونی در خراسان رضوی از وضعیت سبز (بین ۸ تا ۱۲ روز) به وضعیت آبی (بین ۶ تا ۸ روز) نزول پیدا کرده است که نیازمند ترمیم آن در استان خراسان رضوی هستیم.

اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۲ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha